Podczas gdy większość fabryk posługuje się setkami najnowocześniejszych robotów i automatów – wytwarzający te słynne super-samochodyzakład Conner Avenue Assembly Plant w Detroit wciąż kultywuje tradycje produkcji ręcznej.

Ręczna produkcja nowego Dodge Vipera SRT10 odbywa się na linii o długości 215 metrów przy 26 stanowiskach roboczych, obsługiwanych przez 48 specjalnie wybranych w tym celu montażystów (oraz członków związku zawodowego UAW), zwanych Craftpersons (Specjaliści).

Staranny montaż zespołów i regulacje zajmować mogą nawet 49 minut na każdym z etapów wytwarzania, co pozwala wyeliminować tradycyjne dla masowej produkcji "stanowiska naprawcze" – albowiem za wszelkie tego typu procedury odpowiedzialni są poszczególni specjaliści. Montaż 600-konnego silnika V-10 o pojemności 8,4 litra prowadzony jest w podobny sposób.

Dodge Viper składa się z siedmiu podstawowych komponentów montażowych: tablica przyrządów, zbiornik paliwa, moduły zawieszenia kół, koła i ogumienie, moduł chłodzenia, zespół klapy tylnej nadwozia oraz kompletny silnik. Za wyjątkiem silnika, komponenty te przyjeżdżają do Conner Avenue AP z zewnątrz. Poza zakładem odbywa się tłoczenie, odlewanie i zgrzewania odpowiednich elementów pojazdu, a gotowe panele nadwozia dostarczane są na linię produkcji już w stanie polakierowanym.

Tak jak w przypadku specjalnie przygotowywanych pojazdów wyczynowych – kąt pochylenia kół oraz wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ustawiany jest nie tylko statycznie, ale również w skrajnych położeniach pracującego zawieszenia. Dodge Viper SRT10 MY 2008 jest jedynym seryjnym pojazdem w USA, który tego rodzaju regulacje przechodzi przed opuszczeniem zakładu wytwórczego.

- Nasze procesy montażowe są niemniej wyjątkowe niż sam Viper – mówi Melisa Holobach, szef zakładu Conner Avenue AP, centrum testowego pojazdów Sterling Heights (SHVTC) oraz operacji pilotażowych. Dzięki montażowi ręcznemu mogą powstawać samochodyprawdziwie wyczynowe, bez ograniczeń narzucanych przez produkcje masową. Nasza załoga po prostu chce je produkować jak najlepiej, o czym świadczy ogromna troska o detale wykonania.

Na równoległej, 24-stanowiskowej linii powstaje nowy, 600-konny silnik SRT V-10. Jest ona obsługiwana przez dziewięciu Specjalistów, którzy swym nazwiskiem poświadczają jakośćmontażu każdej jednostki napędowej – zanim zostanie zamontowana do samochodu.

Jeszcze przed zamontowaniem paneli nadwozia każdy Viper poddawany jest testowi na hamowni (rolkach), podczas którego sprawdzana jest praca zespołów auta na wszystkich sześciu przełożeniach skrzyni biegów – aż do prędkości 145 km/godz.

Od czasu swej premiery jako pojazd koncepcyjny na Salonie Samochodowym NAIAS 1989 w Detroit – Dodge Viper podbił serca i wyobraźnię entuzjastów wyczynu na całym świecie. Dodge Viper SRT10 model roku 2008 oferowany jest w wersji Roadster i Coupe, a dzięki imponującej stylizacji oraz wprost niewyobrażalnej mocy 600 koni mechanicznych jest to bez wątpienia najlepszy samochód sportowy made in USA.

Kolejny model Vipera coraz dalej przesuwa granice ekstremum – lecz jest przy tym jeszcze bardziej wyrafinowany. Ma jeszcze więcej tego, co „kręci” ludzi: ogromną moc, modelową skuteczność hamowania, światowej klasy własności jezdne, inspirowany wyczynem wystrój wnętrza oraz agresywną stylistykę karoserii.

Jakkolwiek naturalną cechą pojazdów ze stajni SRT jest znakomite wyważenie osiągów, „sercem i duszą” nowego Vipera SRT 10 jest jego zespół napędowy, który stawkę wśród rywali podbija niesamowitym silnikiem V-10 o pojemności 8,4 litra i mocy 600 KM przy momencie obrotowym 760 Nm! Przy tej mocy – o 90 KM wyższej niż poprzednio oraz czasie przyspieszenia od 0 do 100 km/godz. poniżej czterech sekund – Dodge Viper SRT10 model roku 2008 staje się nowym standardem dla amerykańskiego samochodu sportowo-wyczynowego.

Dostawy Dodge Vipera SRT10 2008 do dealerów w Ameryce Północnej rozpoczną się na jesieni 2007 roku. Dostępne będą nowe elementy indywidualizacji pojazdu – w tym pięć nowych kolorów nadwozia, cztery nowe zestawy wystroju wnętrza oraz nowe wzory obręczy kół.

,h2>Społeczność Detroit

Bardzo silne są więzy Chryslera ze społecznością Detroit. W roku 2006 dochody pracowników Chryslera w tym mieście wyniosły ponad 960 mln USD, a kwota podatków firmowych, osobistych i od nieruchomości sięgnęła kwoty 60 mln USD. Na całym obszarzeMichigan koncern zatrudnia 35.000 osób, które przy dochodach przekraczających 4 mld USD −odprowadzają ponad 285 mln USD podatków na rzecz tego stanu.Od kwietnia 2007 roku inwestycje Chryslera w sieć poddostawców systemu elastycznej produkcji pojazdów wynoszą już 1,8 mld USD. W samym Detroit do Chryslera należą montownie pojazdów Conner Avenue Assembly Plant orazJefferson North Assembly Plant, zakłady Mack Engine I oraz II, Detroit Axle, Mt Elliott Tool and Die oraz budynki biurowe Plymouth Road Office Complex.

W południowo-wschodniej części Michigan własnością koncernu są zaś – budynki centrali światowej wraz z centrum techniki Technology Center, tory próbne Chelsea Proving Grounds, fabryka silników Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA), zakład montażu pojazdów osobowych Sterling Heights Assembly Plant i ciężarowych Warrent Truck Assembly Plant, tłocznie Sterling Heights Stamping Plant i Warren Stamping Plant oraz zakład silników Trenton Engine Plant.