Samochód dla tych marzycieli, którzy mają już wszystko i stać ich na czystą (i kosztowną) przyjemność.A jaka to przyjemność! Na widok czerwonego bolidu z godłem Porsche serce zaczyna bić żywiej. Carrera 4S cabrio nawet z założonym czarnym dachem z materiału prezentuje się rasowo. Masywniejsza i obniżona (o 10 mm) w porównaniu ze zwykłą "911", z poszerzonymi o 60 mm tylnymi błotnikami, charakterystycznym czerwonym pasem pomiędzy tylnymi lampami, dużymi wlotami powietrza z przodu i 18-calowymi kołami stylizowana jest na wzór Porsche 911 Turbo.Wewnątrz Carrera pachnie luksusową skórą. Dotykanie obitej tym szlachetnym materiałem kierownicy, wykończonych metalem i włóknami węglowymi dźwigni wprawia w dobre samopoczucie. Sterowane elektrycznie sportowe fotele z wytłoczonym logo na zagłówku pozwalają znaleźć kierowcy optymalną pozycję. Radio z odtwarzaczem CD, klimatyzacja automatyczna, telefon - wszystko na miejscu, łatwe w obsłudze. Rzut oka na tablicę instrumentów - pośrodku króluje duży obrotomierz, pozostałe zegary skromnie chowają się za nim. Stacyjka - tradycyjnie po lewej stronie. Obrócenie kluczyka - jak ruch batutą dyrygenta - rozpoczyna koncert na sześć cylindrów umieszczonych za tylną osią. Kabriolet dynamiczny jak coupé Natężenie muzyki zależy od tego, jak mocno wciśnie się pedał przyspieszenia i który z sześciu biegów wybierze. Możliwości są tu duże. Kabriolet przyspiesza bowiem (z zamkniętym dachem) do 280 km/h, czyli do tej samej prędkości co coupé 4S, na którym bazuje. Uzyskanie takiego wyniku było możliwe, ponieważ Carrera 4S Cabrio otrzymała bardzo sztywne nadwozie odporniejsze na skręcanie niż pozostałe odkryte wersje "911", nie przybierając przy tym nadmiernie na wadze. Wzmocnienia karoserii zwiększyły jej masę zaledwie o 13 kg, natomiast masa własna całego kabrioletu wzrosła o 70 kg w stosunku do coupé. Nie tylko efektowne detale nadwozia, ale i wiele elementy układu jezdnego Carrera 4S przejęła z 911 Turbo. Dzięki temu samochód doskonale trzyma się drogi i pozwala na nieskrępowaną sportową jazdę. Dużo radości sprawia zwłaszcza prowadzenie jej na trasie z wieloma szybko po sobie następującymi zakrętami. Napęd przenoszony jest bezpośrednio na tylną oś i poprzez sprzęgło wiskotyczne na przednie koła - w zależności od potrzeb od 5 do 40 procent. Szerokie, niskoprofilowe opony (z przodu 225/40, z tyłu 295/30 ZR 18) i perforowane tarcze o średnicy 330 mm z czterotłoczkowymi zaciskami pochodzą z Turbo. Szczególnie wymagający klienci mogą zamówić lekkie hamulce ceramiczne PCCB. Układ stabilizujący PSM (Porsche Stability Management) instalowany jest seryjnie. Ci, którzy marzą o efektownych poślizgach bocznych, w przypadku tego samochodu niełatwych do osiągnięcia, mogą przez naciśnięcie guzika pozbyć się tego anioła stróża. Szybka jazda z zamkniętym dachem nie różni się istotnie od podróżowania coupé. Materiał i konstrukcja dachu zapewniają ciszę - zupełną izolację od warunków pogodowych i podmuchów wiatru. Przetestowane w kanale aerodynamicznym do 337 km/h sprawdziły się bez zarzutu.Otwieranie dachu dozwolone do 50 km/hPrawdziwą przyjemność sprawia jednak jazda pod gołym niebem. Złożenie dachu trwa zaledwie 20 s i następuje w pełni automatycznie. Uruchomienie procesu odbywa się na trzy sposoby: za pomocą przycisku w konsoli środkowej, po przekręceniu kluczyka w zamku lub zdalnie, poprzez pilota w kluczyku. Najbardziej spektakularne jest bez wątpienia składanie dachu podczas jazdy - wystarczy zwolnić do 50 km/h, przycisnąć guzik i czekać - po chwili cała konstrukcja schowa się pod sztywną pokrywą z tworzywa zbrojonego włóknem szklanym.Jeśliby jednak podmuchy wiatru okazały się zbyt uciążliwe, wystarczy rozłożyć dostarczany standardowo windschott (dwie ramy pokryte siatkowym materiałem i rozpinane pomiędzy przednimi siedzeniami i przykryciem pałąków przeciwkapotażowych) schowany w zgrabnej torbie w bagażniku. Na zimę można na stałe zainstalować seryjny aluminiowy hardtop. Carrera 4S Cabriolet pojawi się na rynku jesienią i kosztować będzie w Europie Zachodniej ok. 85 tys. euro netto. Ceny u nas jeszcze nie ustalono.
Galeria zdjęć
Dynamiczne odkrycie
Dynamiczne odkrycie
Dynamiczne odkrycie
Dynamiczne odkrycie