Firma powstała 29 czerwca 1992 roku. Od początku prezesem zarządu firmy jest Krystian Poloczek. Wprowadzanie na polski rynek mało wówczas znanych aut odbywało się pod hasłem: "Niemiecka precyzja, hiszpański temperament" (Seat należy do grupy Volkswagena). Dziś marka jest już wypromowana, a modele Seata postrzegane są jako samochody o sportowym image'u. Jest to m.in. zasługa Waltera de Silvy - od 3 lat głównego designera Seata.W ciągu 10 lat Iberia Motor Company sprzedała w Polsce blisko 75 tysięcy Seatów. Najpopularniejszym modelem jest Cordoba, która znalazła 38 tysięcy nabywców. Na drugim miejscu plasuje się Ibiza (bliźniaczka Cordoby, ale z mniejszym bagażnikiem). Trzecie miejsce zajmuje limuzyna Toledo. Udział Seata w polskim rynku samochodowym zbliża się do 4 procent. Sieć sprzedaży Seata w Polsce składa się z 48 partnerów. Na terenie kraju działają 73 salony oferujące auta hiszpańskiej marki, naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne prowadzone są w 62 autoryzowanych stacjach serwisowych. W listopadzie 1998 roku polskie przedstawicielstwo Seata rozpoczęło przygodę ze sportem. Pierwszym kierowcą rajdowym zespołu był Mariusz Ficoń, w następnym roku za kierownicą Cordoby WRC Evo II zasiadł Robert Herba. W sezonie 2001 Cordobą Evo III jeździł Łukasz Sztuka. W lutym br. Janusz Kulig z pilotem Jarosławem Baranem w Cordobie WRC Evo III wygrali XVI Rajd Zimowy. Od czerwca br. przedstawicielstwo Seata działa w nowej siedzibie w Piastowie koło Warszawy. Zlokalizowane jest tam biuro firmy, centralny magazyn części zamiennych oraz centrum szkoleniowe.
Dziesięć lat Seata w Polsce
Już 10 lat działa w Polsce przedstawicielstwo Seata. Generalnym importerem samochodów tej marki jest prywatna firma Iberia Motor Company SA.