Od roku BAIC, piąty co do wielkości sprzedaży producent chiński jest pełnoprawnym właścicielem linii montażowych do wycofanych z produkcji modeli szwedzkiej marki, którą także próbował przejąć przegrywając ostatecznie ze Spykerem. Mniejszy model 9-3 będzie oferowany w Chinach pod nazwą C60.

Chiński potentat zaprezentował swój ekologiczny model na seminarium poświęconym pojazdom ekologicznym oraz wcześniej na targach motoryzacyjnych w Pekinie. BAIC C71 będzie dysponował mocą 60 kW i momentem 160 Nm. Jego zasięg wyniesie 150 kilometrów, przy czym maksymalna prędkość zostanie ograniczona do 160 km/h. Masa akumulatorów to około 340 kg, przez co całkowita masa pojazdu wyniesie blisko 1880 kg. Według zapowiedzi, konstrukcja jest na tyle zaawansowana, że jej debiut rynkowy zaplanowany został na przyszły rok. Szacunkowa cena to 300 tys. juan, czyli około 45 tys. dolarów.

Innowacyjność konstrukcji polega na zastosowaniu wymienialnych baterii, których zamiana zajmuje około 5 minut. Dzięki temu pojazd stanie się w przyszłości uczestnikiem globalnego programu Better Place. Jego pomysłodawcą jest Izraelczyk Shai Agassi. Nowatorski projekt zakłada, że akumulatory w modach elektrycznych nie będą sprzedawane, tylko wynajęte właścicielowi, który koszty ich dzierżawy będzie opłacał poprzez każdorazowe doładowanie.

Tego typu technologia jest przewidziana dla osób pokonujących duże odległości wymagające więcej niż jednego ładowania baterii. Nadal jednak istnieje wiele obaw związanych z tą koncepcją. Główną z nich jest stworzenie jednakowych baterii dla wszystkich pojazdów lub stacji wymiany baterii gotowych na obsługę różnych typów pojazdów. Pierwsze testowe sieci takich stacji wymiany mają zostać otwarte pod koniec 2011 roku w Danii i Izraelu.