Auto Świat Wiadomości Aktualności Elektryczne Audi e-tron w 2012 roku

Elektryczne Audi e-tron w 2012 roku

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Sportowy model Audi e-tron wyjedzie na drogi publiczne pod koniec 2012 roku. Auto konstrukcyjnie wywodzące się z R8 produkowane będzie w Neckarsulm.

Elektryczne Audi e-tron w 2012 roku
Auto Świat
Elektryczne Audi e-tron w 2012 roku

E-tron, elektryczna nadzieja marki Audi, będzie produkowany pod dyktando spółki quattro GmbH, która przygotuje ten model do produkcji seryjnej. Ograniczona liczba tych czystych ekologicznie pojazdów znajdzie się w sprzedaży pod koniec 2012 roku.

Spółka quattro GmbH ma duże doświadczenie w zakresie produkcji małych serii i samochodów sportowych. Tutaj powstaje coupé R8 oraz wyczynowe wersje R8 LMS przeznaczone dla prywatnych zespołów. Niedawno przybyła także limitowana seria ekskluzywnego modelu R8 GT.

Pracownicy, którzy będą produkowali pierwsze egzemplarze z napędem elektrycznym zostali już w tym celu przeszkoleni i będą pionierami przecierającymi szlaki w nowym segmencie.

Audi e-tron zamierza konkurować z robiącym wielką karierę samochodem Tesla Roadster. Producent zamierza poszukiwać nabywców w podobnej grupie docelowej, a więc wśród osób poszukujących auta przyszłości bez względu na jego wysoka cenę.

Nowy e-tron będzie kosztował więcej niż model R8 z silnikiem spalinowym. Audi zamierza dołączyć do producentów pojazdów z napędem elektrycznym z innej strony niż dla przykładu Renault. Wybór takiej strategii stanowi cena akumulatorów, które wciąż są drogie i znacznie podnoszą cenę małego auta. Z tego powodu bardziej opłaca się produkować ekskluzywne sportowe modele, za które nabywcy są w stanie zapłacić niemalże każdą cenę.

W 2012 roku oczekuje się wejścia na rynek kolejnego podobnego pojazdu, którym będzie Mercedes-Benz SLS AMG eDrive. E-tron w wersji zaprezentowanej podczas międzynarodowego salonu IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 230 kW. Pojazd ten osiąga prędkość maksymalna 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy.

Zestaw akumulatorów litowo-jonowych dysponuje 42,4 kWh energii, co pozwala na pokonanie dystansu 250 km. Szybkie ładowanie nie przekracza czasu 2,5 godzin, ale podczas hamowania odbywa się rekuperacja energii kinetycznej.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków