E-tron, elektryczna nadzieja marki Audi, będzie produkowany pod dyktando spółki quattro GmbH, która przygotuje ten model do produkcji seryjnej. Ograniczona liczba tych czystych ekologicznie pojazdów znajdzie się w sprzedaży pod koniec 2012 roku.

Spółka quattro GmbH ma duże doświadczenie w zakresie produkcji małych serii i samochodów sportowych. Tutaj powstaje coupé R8 oraz wyczynowe wersje R8 LMS przeznaczone dla prywatnych zespołów. Niedawno przybyła także limitowana seria ekskluzywnego modelu R8 GT.

Pracownicy, którzy będą produkowali pierwsze egzemplarze z napędem elektrycznym zostali już w tym celu przeszkoleni i będą pionierami przecierającymi szlaki w nowym segmencie.

Audi e-tron zamierza konkurować z robiącym wielką karierę samochodem Tesla Roadster. Producent zamierza poszukiwać nabywców w podobnej grupie docelowej, a więc wśród osób poszukujących auta przyszłości bez względu na jego wysoka cenę.

Nowy e-tron będzie kosztował więcej niż model R8 z silnikiem spalinowym. Audi zamierza dołączyć do producentów pojazdów z napędem elektrycznym z innej strony niż dla przykładu Renault. Wybór takiej strategii stanowi cena akumulatorów, które wciąż są drogie i znacznie podnoszą cenę małego auta. Z tego powodu bardziej opłaca się produkować ekskluzywne sportowe modele, za które nabywcy są w stanie zapłacić niemalże każdą cenę.

W 2012 roku oczekuje się wejścia na rynek kolejnego podobnego pojazdu, którym będzie Mercedes-Benz SLS AMG eDrive. E-tron w wersji zaprezentowanej podczas międzynarodowego salonu IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 230 kW. Pojazd ten osiąga prędkość maksymalna 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy.

Zestaw akumulatorów litowo-jonowych dysponuje 42,4 kWh energii, co pozwala na pokonanie dystansu 250 km. Szybkie ładowanie nie przekracza czasu 2,5 godzin, ale podczas hamowania odbywa się rekuperacja energii kinetycznej.