Już z samej nazwy można wywnioskować, że auto to przeznaczone jest do poruszania się w wielkomiejskiej dżungli.  Szef BMW Norbert Reithofer mówi: "Ten innowacyjny i budowany od podstaw pojazd, będzie od roku 2013 wyznaczał nowe standardy w dziedzinie samochodów z napędem elektrycznym. Nasz Megacity Vehicle będzie znacząco lżejszy niż normalne samochody a jeżeli chodzi o użyteczność - stanowić będzie klasę samą w sobie".Megacity Vehicle to nie będzie BMW – od roku 2013 będzie oferowany pod nazwą jednego z brandów firmy. Można się spodziewać, że będzie to Mini. Przy wyborze materiałów do konstrukcji auta BMW zastosowało wiele ciekawych innowacji, aby jak najbardziej zmniejszyć jego masę. Używane jest w dużej ilości między tworzywa wzmacniane włóknami węglowymi (CFK). "Ten pojazd zmieni świat motoryzacji", mówił Reithofer i zwracał uwagę na to, że BMW jest jedynym producentem, który wprowadza na rynek pojazd zbudowany w znacznej mierze z włókien węglowych. Obecnie BMW testuje intensywnie ponad 600 egzemplarzy samochodu Mini E, aby poznać słabe i mocne strony w zwykłym, codziennym użytkowaniu.