Warto zaznaczyć, że ten pojazd cieszy się dużym zainteresowaniem klientów instytucjonalnych: firm z sektora energetycznego, elektrowni, służb miejskich a także władz miast, które promują ekologiczne środki transportu - jeszcze przed oficjalną premierą rynkową w naszym kraju sprzedano 25 sztuk Mitsubishi i-MIEV: 4 z nich trafią do fińskiej firmy energetycznej Fortum, 1 - do biura rozwoju jednego z polskich miast, a pozostałe 20 do przedsiębiorstwa z branży energetycznej.

Być może ta technologia wkrótce upowszechni się, a wysoki koszt produkcji baterii i cena pojazdu spadną, dzięki korzyści skali, a jednocześnie powstanie sieć stacji doładowywania.

Wysoka cena pojazdu jest podyktowana bardzo wysokim kosztem produkcji akumulatorów - od czerwca 2009 roku firma LEJ (producent akumulatorów do Mitsubishi i-MIEV) wyprodukowała ich tylko 2300 - od grudnia 2012 roku zdolności produkcyjne osiągną 50 000 sztuk.

Europejska wersja Mitsubishi i-MIEV zadebiutowała 30 września podczas wystawy motoryzacyjnej w Paryżu. Pierwsze samochody przyjadą do Polski wiosną przyszłego roku. Obecnie Mitsubishi i-MiEV wyceniony został na kwotę 160 800 złotych.

Czy wydanie tak dużych pieniędzy zostanie zrekompensowane niskimi kosztami podróżowania? Jeśli tak, to po jakim czasie? Dla przykładu, najtańszy model podobnej wielkości, dostępny na polskim rynku, to popularny Fiat Panda, który w wersji z najmniejszym benzynowym silnikiem o pojemności 1,1 litra zużywa średnio 5 l/100 km, a kosztuje 28 tys. zł. Przyjmując cenę benzyny 4,60 zł/l, daje nam to koszt 23 zł za każde 100 km.

W przypadku samochodu elektrycznego przyjmuje się, że średni koszt przejechania 100 km to 4 złote, bo tyle mniej więcej kosztuje energia elektryczna potrzebna do naładowania akumulatorów.

Z prostego rachunku matematycznego wynika, że koszt poniesiony na zakup Mitsubishi i-MiEV zwróci się dopiero po przejechaniu... 700 tys. kilometrów, gdy porównywać go z najtańszą Pandą. Pozostaje zatem czekać, aż ceny samochodów elektrycznych zaczną spadać i staną się bardziej przystępne dla zwykłego użytkownika.