W testowanym MiTo z silnikiem 1,4 Turbo przedni słupek po zderzeniu przesunął się o 4 mm. Do ochrony podróżnych jadących z przodu Euro NCAP nie ma zastrzeżeń - podwójne napinacze pasów zadziałały bezbłędnie, a samochód podobny stopień ochrony oferuje osobom o różnym wzroście, różnych gabarytach ciała i siedzącym w różnych pozycjach. Kolana i uda kierowcy ochronił airbag kolanowy.

Zderzenie boczne

Do symulacji zderzenia bocznego Euro NCAP również nie ma zastrzeżeń. Alfa Romeo MiTo uzyskała pełną ilość 16 punktów.

Oprócz wspomnianych 16 punktów za zderzenie boczne MiTo otrzymało 15 punktów za zderzenie czołowe, 2 punkty na uderzenie bokiem w słup i 3 punkty za sygnalizację niezapiętych pasów. Oznacza to zysk pięciu gwiazdek ze stratą jednego punktu do maksimum.

Bezpieczeństwo dzieci

Manekin 3-letniego dziecka wykazał przy testach dynamicznych duże obciążenie w okolicach głowy i klatki piersiowej. Na szczęście głowa manekina nie uderzyła w żadną z części wnętrza, dlatego przypadek nie został zakwalifikowany jako znaczące ryzyko.

Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, tak więc na fotelu obok kierowcy można bez obaw zamontować fotelik przeciw kierunkowi jazdy. Zastrzeżenia dotyczą jedynie niedostatecznego wyznaczenia czy poduszka jest aktywna, czy wyłączona. Słabo oznaczono także obecność uchwytów ISOFIX na tylnej kanapie.

W sumie za ochronę najmniejszych pasażerów przyznano 29 punktów, czyli 3 gwiazdki.

Ochrona pieszych

Za ochronę pieszych w sferze przedniego zderzaka przyznano Alfa Romeo MiTo maksymalną ilość punktów. Niestety przeważnie słabą ocenę uzyskała maska silnika pod względem kontaktu z głową potrąconego pieszego. Wynikiem jest 20 punktów i 3 gwiazdki na cztery możliwe.