Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów w czasie zderzenia czołowego, bocznego, tylnego i uderzenia w słup; poziom ochrony dzieci przewożonych w samochodzie, pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. Honda Jazz - podobnie, jak modele Civic, Accord oraz Legend - otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Ogólna ocena w nowych testach jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach. Są to: bezpieczeństwo dorosłych (50 proc.), bezpieczeństwo dzieci (20 proc.), bezpieczeństwo pieszych (20 proc.) oraz dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo (10 proc). Zakwalifikowanie czwartej z wymienionych kategorii do oceny jest możliwe pod warunkiem wprowadzenia systemów wspomagających bezpieczeństwo (VSA w przypadku Hondy) do standardowego wyposażenia 85 proc. modeli z rocznika 2009, przeznaczonych na rynki Unii Europejskiej.

Wyniki testu

Honda Jazz - 5 gwiazdek:

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 78 proc,;Bezpieczeństwo przewożonych dzieci - 79 proc.;Bezpieczeństwo pieszych - 60 proc.;Systemy wspomagające bezpieczeństwo - 71 proc.

Bezpieczeństwo w Hondzie Jazz

System kontroli stabilności jazdy VSAVSA został zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez odpowiednie przyhamowywanie prawych bądź lewych kół oraz sterowanie przepustnicą i układem hamulcowym.

Struktura nadwozia typu ACEModel Jazz powstał w oparciu o klatkę bezpieczeństwa zbudowaną w 42 procentach ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, która rozprasza energię uderzenia i tym samym pozwala zwiększyć bezpieczeństwo podróżujących Hondą Jazz o 20 procent.

Jazz jest najmniejszym modelem Hondy zaprojektowanym w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów, która zapewnia pasażerom maksymalne bezpieczeństwo w przypadku kolizji w rzeczywistych warunkach drogowych. Jednym z przykładów jest czołowe zderzenie dwóch pojazdów o różnej masie, wysokości i konstrukcji przedniej części nadwozia.

Struktura nadwozia ACE zastosowana w nowej Hondzie Jazz zawiera ramę główną absorbującą energię zderzenia, pas przedni (górna część ramy) pochłaniający skierowaną na niego energię uderzenia oraz umieszczoną nisko belkę poprzeczną, zapobiegającą niewspółosiowemu ułożeniu się pojazdów biorących udział w kolizji. Taki układ zapobiega deformacji kabiny pasażerskiej oraz redukuje ryzyko niewspółosiowego ustawienia się Hondy Jazz względem struktury bezpieczeństwa pojazdu biorącego udział w zderzeniu.

Struktura ACE odznacza się także wyjątkowo dużą sztywnością, co pomaga zachować integralność przedziału pasażerskiego podczas zderzenia bocznego.

Ochrona pieszych Jazz zawiera również wiele rozwiązań chroniących pieszych w razie wypadku. Do elementów tych należą osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym, mocowania błotników przednich absorbujące energię uderzenia, łatwo deformowalna konstrukcja zawiasów maski silnika oraz pusta przestrzeń bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika.

Poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa Standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach - te z przodu są dodatkowo wyposażone w napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Mocowania ISOFIX umieszczone po lewej i prawej stronie na tylnych siedzeniach, łącznie z punktami kotwiczenia w dachu, pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy.

Układ hamulcowyO odpowiednią siłę hamowania dbają tarcze hamulcowe na przedniej i tylnej osi. W skład układu hamulcowego wchodzą także: układ ABS, system elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagający nagłe hamowanie EBA.

Aktywne zagłówki Przednie siedzenia nowej Hondy Jazz wyposażono w aktywne zagłówki redukujące obrażenia kręgosłupa szyjnego spowodowane szarpnięciem w trakcie kolizji. Gdy kierowca (lub pasażer) wciskany jest w fotel przez siłę zderzenia, jego bezwładność oddziałuje na wbudowaną w fotel sztywną płytę, która została połączona z zagłówkiem tak, by wypychać go do przodu, ograniczając odchylenie głowy i obciążenie kręgów szyjnych w czasie zderzenia.