Francuski model, z łączną oceną 81%, stało się tym samym 16. samochodem w gamie Renault z oceną 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego Euro NCAP.

Niezależnie od tego dowodu uznania, pojazd wyróżnia się bardzo bezpiecznym zachowaniem na drodze, w szczególności dzięki systemom ostrzegania i ochrony, zapewniającym również bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.

Renault Espace – Ochrona dorosłych pasażerów

Nowe Renault Espace uzyskało jedną z najwyższych – wśród dostępnych na rynku modeli – ocen 31,4 pkt na 38 możliwych w zakresie ochrony dorosłych pasażerów podczas zderzenia.

W przypadku zderzenia czołowego pasażerowie siedzący z przodu Nowego Espace są chronieni dwiema poduszkami powietrznymi o dużej pojemności i dwóch poziomach napełniania w zależności od rodzaju zderzenia i położenia ciała pasażera. Ochronę przed skutkami zderzenia zapewniają im również napinacze z adaptacyjnymi ogranicznikami napięcia, dostosowującymi siłę napięcia pasa do gwałtowności zderzenia oraz wbudowany w konstrukcję siedzeń system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Bardzo ważną rolę ochronną podczas zderzeń czołowych odgrywa również rama podsilnikowa, pochłaniająca energię wytworzoną w strefach kontrolowanego zgniotu. Natomiast wzmocniona centralna kapsuła ma ochronić wnętrze kabiny nawet w przypadku wyjątkowo silnego zderzenia.

Podczas zderzeń bocznych pasażerowie na przednich siedzeniach są podwójnie chronieni dzięki dwóm bocznym poduszkom powietrznym najnowszej generacji, chroniącym miednicę/ klatkę piersiową/ ramiona oraz dzięki dwóm poduszkom kurtynowym.

Renault Espace – Ochrona dzieci

Skuteczność ochrony dzieci w kabinie Nowego Espace uzyskała ocenę 44 punktów na 49 możliwych, co jest jednym z najlepszych wyników wśród dostępnych na rynku modeli. Nowe Renault Espace jest jednym z nielicznych aut z segmentu D wyposażonych również w drugim rzędzie siedzeń w system zapobiegania zjawisku „nurkowania”. Ochronę pasażerów siedzących w drugim rzędzie siedzeń zapewniają ponadto kurtynowe poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.

Renault – Zaangażowanie w poprawę bezpieczeństwa

Niezależnie od testów Euro NCAP od ponad 15 lat bezpieczeństwo jest jednym z głównych priorytetów Renault. Jako jeden z pierwszych konstruktorów na świecie, już w roku 2000 Renault wprowadziło w swoich modelach system zapobiegania zjawisku „nurkowania”, chroniący pasażerów przed wysunięciem się spod pasów w przypadku zderzenia czołowego.

W ramach aktualizacji protokołu Euro NCAP na 2015 rok, funkcja ta została oficjalnie dołączona do kryteriów oceny.

Renault Espace – Systemy bezpieczeństwa

Projektując Nowego Espace, konstruktorzy z Renault zadbali o to, aby oprócz wyjątkowych doznań z jazdy każda podróż była w pełni bezpieczna, bezstresowa i prosta. Nowy Espace reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia w systemy wspomagające prowadzenie w swoim

segmencie:

Systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy:

- Aktywny regulator prędkości, automatycznie dostosowujący prędkość samochodu w celu zachowania bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.

- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania, ostrzegający kierowcę (sygnałem wizualnym i dźwiękowym) o konieczności hamowania w celu uniknięcia zderzenia czołowego, mogący w razie potrzeby automatycznie włączyć hamowanie.

W zakresie ostrzegania kierowcy o zagrożeniach, nowy Renault Espace dysponuje czterema systemami:

- System kontroli pasa ruchu (wizualne i dźwiękowe ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu).

- System kontroli bezpiecznej odległości, pomagający kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu.

- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegający kierowcę sygnałem wizualnym o przekroczeniu dozwolonej prędkości na danym odcinku drogi.

- o obecności pojazdu w martwym polu widzenia lewego lub prawego lusterka bocznego.

Aby ułatwić życie kierowcy i umożliwić mu skupienie się wyłącznie na prowadzeniu auta, Nowy Renault Espace oferuje:

- Wyświetlanie informacji na wyświetlaczu Head-Up.

- Adaptacyjne światła drogowe, umożliwiające przełączenie świateł długich na światła mijania (i odwrotnie) bez interwencji ze strony kierowcy.

- Systemy wspomagania parkowania, takie jak Easy Park Assist, system wspomagania parkowania (przód/ tył/ bok) i kamera cofania.

Bezpieczeństwo czynne Nowego Renault Espace wzmacniają dodatkowo unikalne w tym segmencie rozwiązania – system 4Control współpracujący z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Systemy te zapewniają Espace poruszanie się w mieście ze zwinnością Clio oraz wyjątkową stabilność nadwozia przy większych prędkościach na krętych drogach.

Samochody Renault, które uzyskały 5 gwiazdek w testach EuroNCAP:

-       2001: Laguna II

-       2002: Vel Satis I Mégane II

-       2003: ESPACE IV I Scénic II

-       2004: Modus, Mégane Coupé Cabriolet

-       2005: Clio III

-       2008: Nowe Renault Laguna, Koléos, Nowe Renault Megane

-       2009: Nowe Renault Scénic

-       2012: Nowe Clio

-       2013: ZOE, Captur