Już podczas próby czołowej okazało się, że model ten zachowuje się ponad standard oczekiwany od modeli tej kategorii. Stabilna konstrukcja nadwozia nie pozwoliła na zmniejszenie się przestrzeni przewidzianej dla podróżującej załogi. Według EuroNCAP producent dokonał wielu zabiegów konstrukcyjnych, które zminimalizowały ryzyko kontaktu pasażera z elementami deski rozdzielczej. Nadal jednak słupek sterowania i elementy stacyjki mogą stwarzać ryzyko dla kolan kierowcy.

Zderzenie czołowe ocenione została na 14 z 16 możliwych punktów. Dwa punkty Tiguan otrzymał za system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa i kolejne dwa za dobrowolny test z kulą. Ocena końcowa to 34 punkty, a więc pięć gwiazdek.

Fantom 1,5 letniego pasażera wykazał najlepsze rezultaty w dynamicznych parametrach podczas czołowego i bocznego zderzenia. Poduszka powietrzna współpasażera może być wyłączona, co umożliwia przewożenia dziecka w foteliku na przednim siedzeniu obok kierowcy. Jednak EuroNCAP niejednoznacznie krytykuje aktualne oznaczenie włączonej/wyłączonej poduszki. Nalepka informuje o nieprawidłowym wykorzystaniu dziecięcego fotelika, ale nie jest jednoznaczna i łatwo może być odklejona. Obecność uchwytów ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została także wyraźnie oznaczona. Łącznie za ochronę dzieci uzyskał Tiguan 39 punktów, a więc 4 gwiazdki.

Do testów ochrony pieszego EuroNCAP dołączyło następujący komentarz: "Zderzak zapewnia maksymalna ochronę dolnych kończyn dorosłego pieszego i za to przyznano maksymalną liczbę punktów. Przednia część pokrywy silnika stwarza niebezpieczeństwo w przypadku kontaktu z pieszym. Wynik za ochronę pieszego to 17 punktów, a więc 2 gwiazdki.