Obecny na rynku od 1996 roku Mercedes SLK stał się wkróce symbolem sportowych modeli z gwiazdą na masce. Pierwsza generacja tego modelu, która na rynku przetrwała do 2004 roku, sprzedana została w 310 tys. egzemplarzy. Druga generacja, od marca 2004 roku trafiła już do ok. 185 tys. osób, z czego aż 60 tys. w Niemczech.

Zewnętrzne zmiany najbardziej widoczne są w przedniej części nowego SLK, gdzie zderzak nadał autu jeszcze bardziej dynamiczny charakter. Niewielkim modyfikacjom również poddany został tył, zwiększyły się nieco boczne lusterka, a do wyboru będą nowe alufelgi. Wewnątrz kabiny przeprojektowano wiele elementów, tak by były teraz bardziej zorientowane na kierowcę. Pojawiły się także nowe materiały.

Sporo zmian, choć może nie rewolucyjnych, zaszło wśród dostępnych jednostek napędowych. Do wyboru będą, jak do tej pory, cztery wersje silnikowe. Dwie spośród nich SLK 200 oraz SLK 350 będą mieć teraz większą moc przy identycznej pojemności. Wzrośnie ona odpowiednio ze 163 do 184 KM oraz z 272 do 305 KM. SLK 280 oraz SLK 55 AMG pozostaną przy takim samym poziomie mocy.

Sukcesywnie udało się także ograniczyć spalanie oraz emisję CO2. I tak np. w przypadku najmniejszego 1,8-litrowego silnika udało się zredukować spalanie o 1 litr do poziomu 7,7 l/100 km. Jednocześnie zmniejszona została emisja dwutlenku węgla o 27 g/km do poziomu 182 g/km. W przypadku wersji SLK 280 średnie spalanie obniżono o 0,4/0,2 litra (9,3/9,1 l/100 km), a emisję CO2 o 11 g (220/216 g/km). I wreszcie wersja SLK 350. Tu w zależności od tego, czy mamy do czynienia ze skrzynią manualną czy automatyczną spalanie spadło o 1,1 lub 0,9 litra do poziomu 9,5/9,2 l/100 km, zaś emisja CO2 o 23/28 g/km.

Znane są już ceny debiutującego w kwietniu na europejskim rynku modelu. Najtańsza wersja SLK 200 kosztować będzie 36,5 tys. euro, SLK 280 41,8 tys., SLK 350 47 tys., a SLK 55 AMG nieco ponad 69 tys. euro.