Design nowego Doblòłączy w sobie kształty poprzedniej generacji i nowoczesnych elementów. Zmieniła się przede wszystkim przednia część, kształt reflektorów oraz kształt atrapy wlotu powietrza, co wyraźnie upodobniło ten model do najnowszej gamy Fiata.
W spadku po poprzedniku pozostawiono błotniki. Nowością są czarne słupki szyby czołowej oraz zintegrowane z lusterkami bocznymi kierunkowskazy. Zmieniła się też tylna część nadwozia. W przypadku osobowej wersji Doblò – tylne drzwi otwierana są do góry, a wersja Cargo ma dwuskrzydłowe drzwi otwierane na boki.
Nowa platforma ma obecnie rozstaw osi 2755 mm, co pozwoliło na wydłużenie nadwozia o 170 mm. Długość wnętrza wzrosła do 2,2 m, szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1,23 m. W zależności od typu karoserii istnieje możliwość wypełnienia ładunkiem 3,4 do 4,2 m3 przestrzeni (w wersji osobowej 790 litrów) o masie od 750 kg do 1000 kg.W ofercie znajdzie się siedem wersji nadwozia: van ze standardowym lub przedłużonym rozstawem osi, osobowe kombi na dwóch różnych rozstawach osi, van z podwyższoną zabudową oraz nowość – podwozie do zabudowy w dwóch wersjach rozstawu osi.
Do napędu przewidziano w pierwszym okresie produkcji cztery jednostki napędowe: benzynową 1,4 16V (70 kW) i turbodiesele 1,3 MultiJet (66 kW), 1,6 MultiJet (77 kW) oraz nowy 2,0 MultiJet (99 kW). Najsłabszy turbodiesel zużywa średnio 4,8 l/100 km oleju napędowego i zapewne stanie się najoszczędniejszym w całym segmencie.
Sprzedaż nowego Fiata Doblò rozpocznie się w połowie stycznia 2010 roku, ale zamówienia Fiat będzie przyjmował już od grudnia.