W odróżnieniu od amerykańskiego pierwowzoru Fiat otrzymał nowe wnętrze, a także nieco zmodyfikowane nadwozie z nowa atrapą wlotu powietrza chłodnicy i logo. Będzie oferowany z dwoma wersjami dwulitrowego diesla Multijet, współpracującymi z sześciostopniową przekładnią manualną.
Słabsza wersja turbodiesla ma moc 140 KM, a mocniejsza 170 KM przy 4000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm przy 1750 obr./min.
Natomiast benzynowy silnik sześciocylindrowy Pentastar o pojemności skokowej 3,6 l pochodzący od Chryslera o mocy 276 KM pojawi się w drugiej połowie roku. Będzie on oferowany z automatyczną przekładnią i napędem czterech kół.
W odróżnieniu od Dodge Journey nowy Fiat Freemont ma zmodyfikowane zawieszenie, które obecnie jest mniej podatne na przechyły podczas pokonywania zakrętów.
Wnętrze Fiata Freemont zapewnia miejsca dla siedmiu dorosłych pasażerów na fotelach umieszczonych w trzech rzędach. Dostępna jest także wersja pięcioosobowa. W przypadku tej pierwszej wersji bagażnik ma tylko pojemność 145 l, ale po złożeniu tylnych siedzeń mamy do dyspozycji 540 l. Natomiast złożenie dwóch tylnych rzędów siedzeń powiększa bagażnik do 1461 l.
Fiat Freemont – porównanie z konkurentami
Model | Fiat Freemont | Dodge Journey | Ford S-Max | VW Sharan |
Długość [mm] | 4888 | 4888 | 4768 | 4854 |
Szerokość [mm] | 1878 | 1878 | 1884 | 1904 |
Wysokość [mm] | 1691 | 1691 | 1658 | 1720 |
Rozstaw osi [mm] | 2890 | 2890 | 2850 | 2919 |
Pojemność bagażnika [l] | 145-1461 | 168-1461 | 285-2000 | 300-2297 |
Podstawowa wersja wyposażenia nie otrzymała żadnej nazwy. W jej wyposażeniu mamy m.in. trzystrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, radio z CD i MP3 sterowane na kole kierownicy, 4,3-calowy wyświetlacz z ekranem dotykowym, 17-calowe koła, światła mgłowe, system kontroli ciśnienia w kołach, bezkluczykowy dostęp do wnętrza, 7 poduszek powietrznych, ABS z asystentem hamowania, ESP, system ochrony przed przewróceniem się auta ERM oraz Hill holder. Za taki samochód zapłacimy 25 700 euro.
Kolejna wersja o nazwie Urban ma bogatsze wyposażenie o m.in. Bluetooth, sensor włączonych świateł, koło kierownicy i rękojeść dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, sensory parkowania, relingi dachowe, elektrycznie sterowany fotel kierowcy oraz lusterka zewnętrzne oraz przyciemnione szyby w tylnych drzwiach. Wersja ta z najsłabszym silnikiem kosztuje 27 200 euro, a z mocniejszym 37 000 euro.
Obecnie na rynku włoskim oferowana jest w cenie promocyjnej wersja 2.0 Multijet 140 Urban ze skórzaną tapicerką za 24 900 euro.
Fiat Freemont – silniki wysokoprężne
Silnik | 2,0 Multijet II | 2,0 Multijet II |
Przekładnia | 6M | 6M |
Pojemność skokowa [cm3] | 1956 | 1956 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 103/4000 | 125/4000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/min-1] | 350/1750-2000 | 350/1750-2500 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 180 | 195 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 12,3 | 11,0 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6,4 | 6,4 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] | 1874 | 1874 |