W Europie Fiat nie uzyskał spodziewanych sukcesów z Palio. Jak pamiętamy były to modele sedan – Siena, Albea, kombi – Palio Weekend i pikap – Strada. Niektóre z nich były nawet produkowane przed laty w Polsce.

Fiat Palio miał premierę w 1996 roku i był pierwszym modelem globalnym włoskiej marki. Jego produkcja rozpoczęła się od wersji hatchback w Brazylii, a następnie sedan w Argentynie.

Autorem design był włoski I.DE.A Institute. W 2001 roku facelifting stworzył Giorgetto Giugiaro. Kolejny lifting przeprowadzono w 2004 roku, a ostatni w 2008 roku. Wraz z rokiem modelowym 2011 producent zapowiada kolejne zmiany w wyglądzie tego auta.

Palio piątej generacji oznacza nowy kształt wlotu powietrza chłodnicy, masywne chromowane listwy, zmodyfikowane reflektory i tylne światła zespolone, nowe zderzaki. Ciekawostką jest powrót do kształtu reflektorów znanych już z 3 generacji z 1994 roku.

Wzbogaci się standardowe wyposażenie auta o trzecie światło stop i wspomaganie kierownicy, co jednak będzie miało wpływ na podniesienie o 1 proc. jego ceny. Jednostka napędowa pozostanie bez zmian, czyli czterocylindrowy silnik 1,0 Fire Flex o mocy 54 kW przystosowany do spalania benzyny i etanolu.