Viaggio (po włosku podróż, a w języku chińskim Fei Xiang, czyli sztuka latania) jest pierwszym wspólnym projektem Fiata i Chryslera. Czterodrzwiowy, pięciomiejscowy Fiat Viaggio zbudowany jest w oparciu o najbardziej zaawansowaną w Fiat Group platformę CUSW (Compact US Wide), na której bazuje również nowy Dodge Dart, zaprezentowany światowej publiczności w styczniu 2012 r. podczas Detroit Motor Show. Pierwowzorem dla platformy CUSW była z kolei tzw. Compact Architecture, której koncepcja opracowana była dla Alfy Romeo Giulietty.

Nowe auto mierzy 4679 mm długości, 1850 mm szerokości przy rozstawie osi 2708 mm. Za jego napęd będzie odpowiadał 1,4-litrowy silnik Tjet w wersji 120- i 150-konnej, współpracującym z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów lub z nową dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) konstrukcji Fiat Powertrain.

Fiat Viaggio Foto: Onet
Fiat Viaggio

Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat Group w Turynie - Nowy Fiat Viaggio - odznacza się czystą stylistycznie i ekspresyjną linią nadwozia. Przód samochodu tworzy współczesną identyfikację markową Fiata, a tył auta zdobią światła wykonane w technologii LED.

Nowy sedan marki Fiat będzie pierwszym samochodem produkowanym przez zakład Gac-Fiat World Class Manufacturing w chińskim mieście Changsha (prowincja Hunan). Linie produkcyjne ruszają już w lipcu, a sprzedaż rynkowa rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku.

Ekspozycja marek Gac-Fiat, Jeep, Chrysler, Maserati i Ferrari w Luxury Hall E4 Międzynarodowego Centrum Wystawowego (China International Exhibition Centre) stanowi znaczący akcent ich obecności na lokalnym rynku. Będzie to również synteza dotychczasowych i przyszłych działań Fiat-Chrysler Group w planach przejęcia roli kluczowego gracza na rosnącym w znaczeniu rynku chińskim.