Taka impreza to nie tylko ogromne stadiony i piłka nożna. To także poważne przedsięwzięcie logistyczne, które wymaga wielu środków transportu. Od 1999 roku sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej jest koreański Hyundai, którego logo pojawia się od tego momentu na wszystkich oficjalnych symbolach mistrzostw, ale ponadto auta tej marki wożą oficjeli i piłkarzy.
Hyundai i należąca do niego Kia mają w tej kwestii duże doświadczenie. Podczas mistrzostw w 2006 roku w Niemczech i Austrii do dyspozycji organizatorów przeznaczono 900 aut osobowych i minivanów.Mistrzostwa w RPA stanowią kolejne, jeszcze większe wyzwanie dla Koreańczyków. Na kontynent afrykański pojazdy musiały zostać wcześniej przetransportowane drogą morską i odpowiednio na miejscu przygotowane. Warto przypomnieć, iż w RPA obowiązuje ruch lewostronny, co wymagało także wyprodukowania stosownej liczby poszczególnych modeli.
Wśród nich najwięcej będzie samochodów osobowych i vanów – 609 sztuk. Poza tym w RPA pojawią się luksusowe autokary Hyundai Universe Express Noble pozostające do dyspozycji: urzędników FIFA, reprezentacji narodowych drużyn piłkarskich, członków komitetu organizacyjnego oraz sędziów i przedstawicieli mediów. Osobowe modele Hyundaia to Tucson i Sonata. Kia dostarczyła 207 pojazdów, są to m.in. modele: Sorento, Soul i Carnival.
Sean S.H. Kim, wiceprezes działu marketingu Hyundai Motor Company, przekazał sekretarzowi generalnemu FIFA Jerome’owi Valckemu symboliczny klucz do samochodu. Tłem do tego gestu była imponująca wystawa luksusowych autokarów Hyundaia, które zostały wyprodukowane specjalnie na potrzeby mistrzostw. Na autobusach reprezentacji narodowych umieszczono flagi oraz dopingujące drużyny slogany, wyłonione w globalnym programie marketingowym „Bądź tam z Hyundaiem”.
„Ceremonia przekazania floty pojazdów jest ostatnim etapem naszych przygotowań logistycznych. Wysoko cenimy możliwość zaangażowania się w sponsoring piłki nożnej i cieszymy, że nasze pojazdy będą już niedługo wykorzystywane przez drużyny z całego świata, w tym również – naszą reprezentację narodową” – powiedział Alan Ross, dyrektor generalny Hyundai Automotive w Republice Południowej Afryki.
Program BTWH utrzymuje pozycję jednej z najbardziej udanych inicjatyw marketingowych od momentu wprowadzenia go podczas mistrzostw świata w Niemczech w 2006 roku, wywołując ogromne zainteresowanie mediów. Przy współpracy FIFA program został po raz kolejny przeprowadzony z okazji 2010 FIFA World Cup. Od grudnia 2009 do marca 2010 roku wszyscy chętni mogli zaproponować autorskie slogany, korzystając z oficjalnej strony internetowej http://www.fifaworldcup.hyundai.com.
Ostatecznie, zwycięskie hasła zostały wybrane w drodze głosowania on-line, przeprowadzonego na stronie FIFA.com w dniach od 26 kwietnia do 10 maja. Obecnie będzie można je zobaczyć na każdym autokarze reprezentacji zakwalifikowanych do finału w RPA.
Piłkarskie mistrzostwa świata mają nie tylko oficjalne pojazdy. Angielski importer Hyundaia zbudował do celów marketingowych promujących tę imprezę dwa wyjątkowe auta. To Hyundaie i10, które zostały wcześniej rozbite podczas testów redakcyjnych jednego z brytyjskich magazynów motoryzacyjnych przez znanego dziennikarza Jeremy’ego Clarksona. Po modyfikacjach okazały się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi egzemplarzami. Dach i nadwozie pokryte zostały 1,5-metrowym elementem nawierzchni boiska piłkarskiego. Koła, zamiast kołpaków, otrzymały połówki piłek, a na lusterkach pojawiły się buty piłkarskie. Każdy z tych dwóch egzemplarzy ma inne wnętrze, a ich motywy związane są z piłką nożną. Z okazji mistrzostw w wielu krajach pojawiły się w sprzedaży specjalne edycje samochodów Hyundaia z nadwoziem kremowym.
Finał mistrzostw rozegrany będzie 11 lipca także na stadionie Soccer City. Zawodników zawiozą tam autokary i samochody osobowe marek Hyundai i Kia.
Oprócz dostarczenia samochodów Hyundai zamierza zarządzać całodobowym punktem pomocy technicznej oraz zaangażuje 80 mechaników, którzy będą w pogotowiu podczas rozgrywek na wszystkich 10 stadionach, gdyby zaszła potrzeba naprawy floty pojazdów. Przy okazji pracownicy wezmą także udział w akcji Before Service, dzięki której wszyscy właściciele samochodów marki Hyundai w RPA będą mogli dokonać bezpłatnego przeglądu swoich aut przez wykwalifikowanych mechaników.
Hyundai Motor i Kia Motors podpisały wieloletnią umową z FIFA na sponsoring i będą dostawcami oficjalnych pojazdów do obsługi piłkarskich mistrzostw świata przynajmniej do 2014 roku. Flota Hyundaia zawita także do Polski, gdzie w 2012 roku odbędą się piłkarskie mistrzostwa Europy. Utworzą ją autobusy reprezentacji narodowych oraz samochody osobowe i minivany do przewożenia organizatorów wraz z oficjelami.
Hyundai nie zdradza, ile będzie go kosztowała cała impreza w Republice Południowej Afryki – to pozostaje tajemnicą handlową firmy. A propos pieniędzy: całkowita pula nagród Mundialu 2010 wynosi 420 mln dolarów. Za sam udział w mistrzostwach świata FIFA nagrodzi każdą z federacji kwotą miliona dolarów. Jednak najwięcej może zarobić drużyna zwycięska, na którą czeka 30 milionów dolarów. Przegrany finalista otrzyma 24 miliony dolarów.
Mecze poprowadzi 30 sędziów, wśród których najliczniejszą grupę tworzą Europejczycy – 9, z Ameryki Południowej pochodzi 6 arbitrów, z Azji, Ameryki Północnej i Środkowej po 4 i z Oceanii – 2.