Fisker Karma to dziecko projektanta Henrika Fiskera. Samochód wyposażono w nowy układ hybrydowy Q-DRIVE, który składa się z małego silnika benzynowego służącego jako generator dla baterii li-ion zamontowanych pośrodku auta między osiami. Energia elektryczna uzyskiwana jest również poprzez rekuperację energii kinetycznej w czasie hamowania, a także za pośrednictwem paneli solarnych umieszczonych na dachu auta.
Według materiałów prasowych opublikowanych przez spółkę Valmet Automotive pierwszy Fisker Karma miałby opuścić bramy fińskiego zakładu w czwartym kwartale przyszłego roku. Docelowo miałoby powstawać 15 tys. samochodów rocznie.
Zlecenie produkcji modelu Fisker Karma to ratunek dla Valmet Automotive, gdyż obecny kontrakt z firmą Porsche wygaśnie w roku 2012, kiedy bramy zakładu opuszczą ostatnie egzemplarze modeli Boxster i Cayman. Spółka Valmet Automotive od 11 lat produkuje małe Porsche z silnikiem przed tylną osią. W tym czasie z taśm produkcyjnych zakładu zjechało ponad 200 tys. egzemplarzy modeli Boxster i Cayman.