Pedro de la Rosa uzupełnił skład teamu. Wcześniej kontrakt z Sauberem podpisał Kamui Kobayashi, który zastępując kontuzjowanego Timo Glocka w zespole Toyoty sprawił sensację zdobywając w ostatnim wyścigu sezonu 2009 trzy punkty.

- Pedro spędził wiele lat pracując dla czołowego zespołu. My jako team pragniemy zyskać na jego doświadczeniu. Podobnie może zyskać może młody Kamui. Kombinacja doświadczenia i młodości kierowcy w zespole wielokrotnie okazała się bardzo owocna. Jestem przekonany, że żaden z nich zawiedzie mnie w 2010 roku. Oczywiście najważniejszą sprawą jest dostarczenie im dobrego bolidu. Jestem optymistą jeżeli chodzi o nasze postępy w tej sprawie. Kontynuujemy nasze prace nad bolidem zgodnie z wcześniejszymi planami, które powstały w jeszcze niepewnych dla nas czasach - powiedział szef zespołu Peter Sauber.

- Zawsze wierzyłem, że otrzymam kiedyś szansę ponownego startu w Formule 1 w charakterze kierowcy wyścigowego – powiedział de la Rosa. Od czasu, gdy ilość testów została tak zredukowana, pracowałem nad powrotem. Jestem podekscytowany zbliżającym się sezonem, który spędzę w zespole Petera Saubera, który był solidnym punktem w Formule 1 od 1993 roku.

Pedro de la Rosa urodził się 24 lutego 1971 w Barcelonie. W 1998 roku po zdobyciu tytułów mistrzowskich w japońskich formułach Nippon oraz GT został rezerwowym kierowcą stajni Jordan. W 1999 roku został kierowcą teamu Arrows. W 2001 przeszedł do Jaguar Racing. Od 2003 roku był kierowcą testowym, a od 2005 - trzecim zawodnikiem zespołu McLaren.

W sezonie 2006 prowadził w wyścigachF1 bolid brytyjskiego teamu, wywalczył drugie miejsce na podium podczas Grand Prix Węgier. W klasyfikacji końcowej roku był jedenasty, zdobywając 19 punktów.