Logo
WiadomościAktualnościFrancuski dublet

Francuski dublet

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Niemiecka runda rajdowych mistrzostw świata rozpoczęła się od zdecydowanego ataku Richarda Burnsa. Brytyjczyk został pierwszym liderem zawodów.

Francuski dublet
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Francuski dublet

Kierowca Peugeota 206 WRC tylko po czwartym odcinku specjalnym stracił pierwsze miejsce. Najszybszy w rajdzie był wówczas Estończyk Markko Märtin. Burns powrócił na pozycję lidera, jednak po dziewiątym eosie utracił ją na rzecz partnera z teamu Markusa Grönholma. Potem do głosu doszedł młody francuski kierowca Sebastien Loeb. O końcowej klasyfikacji miał zadecydować ostatni odcinek rajdu - niecałe 19 kilometrów. Loeb przegrał tu z Grönholmem o 9,4 sekundy, ale udało mu się utrzymać pierwsze miejsce i po raz drugi z rzędu wygrać w Niemczech. Klasyfikację Production Car zdecydowanie wygrał Hiszpan Daniel Sola. W tej konkurencji wystartowały dwie polskie załogi - Janusz Kulig z Maciejem Szczepaniakiem oraz Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją. Dla Kuliga był to bardzo udany występ. Polak zajął trzecie miejsce w klasyfikacji grupy N (26 pozycja w klasyfikacji generalnej rajdu Niemiec) oraz zdobył sześć punktów w mistrzostwach Production Car. "Jestem bardzo zadowolony i z miejsca w klasyfikacji,i z naszej jazdy. Los się do nas uśmiechnął i awansowaliśmy na trzecią pozycję. Wygraliśmy dwa ostatnie odcinki rajdu. Być może ta impreza będzie oczekiwanym przeze mnie przełomem po nieco pechowym początku sezonu" - mówił na mecie Janusz Kulig. Krzysztof Hołowczyc z ogromnymi problemami ukończył pierwszy odcinek specjalny. Potem awaria elektroniki nie pozwoliła mu na kontynuację jazdy. W Rajdzie Niemiec startowali jeszcze Michał Sołowow i Maciej Baran. Ta załoga została sklasyfikowana na 33 miejscu w klasyfikacji generalnej. Klasyfikacja rajdowych mistrzostw świata. Kierowcy: 1. Richard Burns 43, 2. Carlos Sainz 39, 3. Markus Grönholm 38, 4. Sebastien Loeb 33, 5. Petter Solberg 30, 6. Colin McRae 28. Producenci: 1. Peugeot 95, 2. CitroĎn 88, 3. Ford 50, 4. Subaru 49, 5. Skoda 20, 6. Hyundai 7.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: