„Testowy" rozgrywany był na trasie oddalonej od Ypres o 14 kilometrów. Na dzisiejsze popołudnie zaplanowano uroczysty start do rajdu, po którym zawodnicy wyruszą na trasę sześciu odcinków specjalnych.
Kajetan Kajetanowicz: Ypres to rajd, który ewidentnie preferuje auta Super 2000. Wiedzieliśmy o tym jeszcze przed przyjazdem do Belgii, a czasy odcinka testowego potwierdziły nasze przypuszczenia. Jestem bardzo zadowolony, że udało się nam uzyskać najlepszy czas wśród samochodów produkcyjnych na odcinku testowym. Samochód bardzo dobrze się spisuje, choć trzy przejazdy nie wystarczyły na sprawdzenie wszystkich ustawień. Trasa licząca 4,88 km wytyczona była po fragmencie odcinka specjalnego, który będziemy pokonywali podczas tego rajdu. Atmosfera tutaj jest świetna, a ludzie bardzo przyjaźnie nastawieni. Nie mogę doczekać się startu do dzisiejszych prób.
Kajetanowicz uzyskał piętnasty czas. Najlepsi z Polaków - Michał Sołowow i Maciej Barab (Ford Fiesta S2000) sklasyfikowany został na jedenastym miejscu.
Najlepszy rezultat osiągnęli Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000), a dalsze miejsca zajęli Freddy Loix i Frederic Miclotte (Škoda Fabia S2000)) oraz Kris Meeke i Paul Nagle (Peugeot 207 S2000).
Geko Ypres Rally 2010 - shakedown | ||||
Poz. | Załoga | Kraj | Auto | Czas/strata |
1. | Jan Kopecký-Petr Starý | CZ | Škoda Fabia S2000 | 2:44.8 |
2. | Freddy Loix-Fréderic Miclotte | B | Škoda Fabia S2000 | +1.0 |
3. | Kris Meeke-Paul Nagle | GB/IRL | Peugeot 207 S2000 | +1.4 |
4. | Bruno Magalhaes-Carlos Magalhaes | P | Peugeot 207 S2000 | +3.4 |
5. | Juho Hänninen-Mikko Markkula | FIN | Škoda Fabia S2000 | +3.5 |
6. | Thierry Neuville-Nicolas Klinger | B/F | Peugeot 207 S2000 | +4.1 |
7. | Pieter Tsjoen-Eddy Chevaillier | B | Peugeot 207 S2000 | +5.0 |
8. | Stéphane Sarrazin-JacquesRenucci | F | Peugeot 207 S2000 | +6.0 |
9. | Bernd Casier-Francis Caesemaeker | B | Škoda Fabia S2000 | +6.3 |
10. | Andreas Mikkelsen-Ola Flöene | N | Ford Fiesta S2000 | +6.5 |
Fot.: Robert Magiera