Jeszcze niedawno hybrydy były domeną Toyoty, dziś prawie każdy producent za cel stawia sobie włączenie do oferty modelu z takim napędem. Japończycy nie tracą jednak impetu i prezentują kolejne auta z napędem mieszanym: w Genewie światową premierę mają Yaris HSD concept i 7-osobowy van Prius+.

Również Honda prezentuje gamę aut hybrydowych, uznając ten rodzaj napędu za najlepsze rozwiązanie na dziś. Przyszłość należy jednak do samochodów o zerowej emisji spalin – elektrycznych, na baterie ładowane z gniazdek, i tych wyposażonych w ogniwa paliwowe.

Ekologiczne rozwiązania pojawiają się w autach, które do tej pory niekoniecznie kojarzyły się ze szczególnie przyjaznym podejściem do środowiska (ani do portfela). Hybrydowa Panamera to druga tego typu nowość Porsche po zeszłorocznym rynkowym debiucie Cayenne’a. Audi ma już gotowy SUV Q5 Hybrid. Kolejnym modelem wchodzącym na rynek jest Opel Ampera, w którym silnik spalinowy służy tylko do ładowania baterii.

Jeszcze w tym roku w USA i Azji zadebiutuje Kia Optima z napędem benzynowo-elektrycznym, a w przyszłym auto trafi do Europy. Dieslowska hybryda plug-in w Volvo V60 (0-100 km/h w 6,9 s; 1,9 l/100 km) przygotowywana jest do wejścia do sprzedaży w 2012 roku. Nad mieszanym napędem dieslowsko-elektrycznym pracuje także Land Rover i demonstruje to w prototypie Range-e. Nawet Rolls-Royce nie chce pozostawać w tyle – doświadczalny Phantom 102 EX ma napęd elektryczny.