Napędzany silnikiem elektrycznym i-TRIL ma długość 2830 mm i szerokość 1460 mm. Rozstaw kół przednich to 1200 mm, zaś tylnych 600 mm. Przegub między tylną osią i kabiną umożliwia przechylanie nadwozia i przednich kół w zakrętach, podczas gdy napędzane koła tylne pozostają wciąż prostopadłe do nawierzchni. Masa własna pojazdu to tylko 600 kg.

Silnik elektryczny na pełnym doładowaniu baterii umożliwia pokonanie dystansu 200 kilometrów, co w zupełności powinno wystarczyć na codzienne dojazdy do pracy.

Drzwi odchylają się ku górze na zawiasach umieszczonych na pochyłych słupkach przednich, co zapewnia łatwe wchodzenie do wnętrza również pasażerom tylnych siedzeń, a jednocześnie nie wymaga większej przestrzeni na parkingu niż w przypadku konwencjonalnych drzwi.

Zastosowany w i-TRIL układ siedzeń 1 plus 2 wprowadza nową definicję przestrzeni w kabinie samochodu. Obecna filozofia projektowania wnętrz pojazdów koncentruje się wokół kierowcy. Układ wnętrza i-TRIL zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu lepszą widoczność do przodu, niezakłóconą zagłówkiem przedniego fotela. Zagłówek ten zamocowany jest do sufitu i opuszcza się po włączeniu pojazdu. Pasażerowie mają też dużo miejsca na nogi po obu stronach przedniego fotela – dzięki temu samochodem mogą wygodnie podróżować trzy dorosłe osoby.

Do kierowania pojazdem i-TRIL służą kontrolery dla lewej i prawej ręki (działające podobnie jak komputerowa mysz lub joystick), umieszczone pod elastyczną tkaniną pokrywającą moduł ręcznego sterowania. Podstawa fotela kierowcy zaopatrzona jest w umiejscowiony po środku element, zapewniający dobre podparcie nóg.

Podczas jazdy autonomicznej i-TRIL sygnalizuje pasażerom zamiar skrętu, podświetlając odpowiednio lewą lub prawą skrajną część tablicy przyrządów i informując w ten sposób, w którą stronę przechyli się kabina.

Pojazd nie ma żadnych innych elementów sterujących, dźwigni zmiany biegów ani nawet zegarów. W trybie sterowania ręcznego wszelkie niezbędne kierowcy informacje prezentowane są na przedniej szybie przez wyświetlacz projekcyjny. Sterowanie systemem multimedialnym odbywa się za pomocą poleceń głosowych.