Auto Świat Wiadomości Aktualności Genewa 2017: Toyota i-TRIL Concept do miasta

Genewa 2017: Toyota i-TRIL Concept do miasta

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

To pojazd, który może się pojawić na ulicach miast około 2030 roku. Odzwierciedla badania specjalistów Toyoty w dziedzinie jazdy autonomicznej i napędów alternatywnych

Toyota i-TRIL Concept
Zobacz galerię (8)
Materiały prasowe
Toyota i-TRIL Concept

Napędzany silnikiem elektrycznym i-TRIL ma długość 2830 mm i szerokość 1460 mm. Rozstaw kół przednich to 1200 mm, zaś tylnych 600 mm. Przegub między tylną osią i kabiną umożliwia przechylanie nadwozia i przednich kół w zakrętach, podczas gdy napędzane koła tylne pozostają wciąż prostopadłe do nawierzchni. Masa własna pojazdu to tylko 600 kg.

Silnik elektryczny na pełnym doładowaniu baterii umożliwia pokonanie dystansu 200 kilometrów, co w zupełności powinno wystarczyć na codzienne dojazdy do pracy.

Drzwi odchylają się ku górze na zawiasach umieszczonych na pochyłych słupkach przednich, co zapewnia łatwe wchodzenie do wnętrza również pasażerom tylnych siedzeń, a jednocześnie nie wymaga większej przestrzeni na parkingu niż w przypadku konwencjonalnych drzwi.

Zastosowany w i-TRIL układ siedzeń 1 plus 2 wprowadza nową definicję przestrzeni w kabinie samochodu. Obecna filozofia projektowania wnętrz pojazdów koncentruje się wokół kierowcy. Układ wnętrza i-TRIL zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu lepszą widoczność do przodu, niezakłóconą zagłówkiem przedniego fotela. Zagłówek ten zamocowany jest do sufitu i opuszcza się po włączeniu pojazdu. Pasażerowie mają też dużo miejsca na nogi po obu stronach przedniego fotela – dzięki temu samochodem mogą wygodnie podróżować trzy dorosłe osoby.

Do kierowania pojazdem i-TRIL służą kontrolery dla lewej i prawej ręki (działające podobnie jak komputerowa mysz lub joystick), umieszczone pod elastyczną tkaniną pokrywającą moduł ręcznego sterowania. Podstawa fotela kierowcy zaopatrzona jest w umiejscowiony po środku element, zapewniający dobre podparcie nóg.

Podczas jazdy autonomicznej i-TRIL sygnalizuje pasażerom zamiar skrętu, podświetlając odpowiednio lewą lub prawą skrajną część tablicy przyrządów i informując w ten sposób, w którą stronę przechyli się kabina.

Pojazd nie ma żadnych innych elementów sterujących, dźwigni zmiany biegów ani nawet zegarów. W trybie sterowania ręcznego wszelkie niezbędne kierowcy informacje prezentowane są na przedniej szybie przez wyświetlacz projekcyjny. Sterowanie systemem multimedialnym odbywa się za pomocą poleceń głosowych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków