W zeszłym tygodniu w piątek pojawiły się pierwsze informacje o tym, że w grudniu przebiegło spotkanie szefów General Motors (GM) i DaimlerChrysler (DC). Zebranie miało zainicjować dwumiesięczne pertraktacje w sprawie sprzedaży firmy Chrysler. Amerykańskie dzienniki i serwery (NY Times, Detroit News, Automotive News i in.) odwołują się do anonimowego źródła, które potwierdziło, że szef GM Rick Wagoneer i szef DC Dieter Zetsche spotkali się w sprawie sprzedaży Chryslera.

Dodatkowo źródła zorientowane w temacie potwierdziły agencji Reutersa, że GM i DC rozważają dwie możliwości: sprzedaż Chryslera lub stworzenie aliansu. Detroit News informuje, że odbyły się już cztery spotkania czołowych przedstawicieli obu koncernów. Dziennik twierdzi, że rozmowy w sprawie fuzji prowadzone są teraz między dyrektorami finansowymi GM i DC. Cena akcji koncernu DaimlerChrysler na giełdzie w Nowym Jorku po opublikowaniu tych informacji znacznie wzrosła.

Obaj producenci na razie nie komentowali spekulacji o możliwościach współpracy. Analitycy wątpią jednak w sukces rokowań, ponieważ fuzja obu firm negatywnie wpłynęłaby na restrukturyzację obu spółek i spowodowała kolejne zwolnienia pracowników i dalsze zmniejszanie produkcji. W dodatku General Motors nie ma dostatecznych środków finansowych na zakup Chryslera. Z drugiej strony serwer BusinessWeek Online spekuluje, że połączenie obu firm byłoby wygodne dla obu stron. Gdyby doszło do fuzji obu spółek, udział GM w rynku amerykańskim wzrósłby do 40 procent.

Serwer CNNMoney.com twierdzi, że spółką Chrysler interesują się również inni inwestorzy, m. in. koncern Hyundai Motor Co.