W kategorii małych samochodów jurorzy mieli do wyboru dziewięć modeli, które przeszły do wielkiego finału w wyniku głosowania czytelników niemieckiego tygodnika "Bild am Sonntag".
Podczas jazd testowych oceniano moc silnika, własności jezdne design, komfort i sterowanie. Także jurorzy oceniali bezpieczeństwo, emisję szkodliwych spalin i koszty eksploatacji. Testy odbyły się na włoskim torze Balocco.
Identycznej ocenie poddano modele wszystkich zakwalifikowanych do finału kategorii, a wśród jurorów były takie sławy sportu motorowego jak m.in. Walter Röhrl, Jutta Kleinschmidt, Klaus Ludwig nebo Hans Joachim Stuck.
Na pierwszych miejscach w kategorii małych samochodów znalazły się kolejno: SEAT Ibiza, przed Fordem Fiesta i Alfą MiTo.
Kategoria aut kompaktowych to: Volkswagen Golf VI, przed Lancią Delta i Nissanem Tiida.
W klasie średniej zwyciężyła nieoczekiwanie Škoda Superb przed Jaguarem XF i Oplem Insignia.
Kolejność w klasie SUV to: Audi Q5 przed BMW X6 i Mercedesem GLK.
Za najlepsze coupé uznano BMW 1 coupé przed Volkswagenem Scirocco i Mercedesem CLC.
Złotą kierownicę otrzymał także Mercedes-Benz za system Bluetec, który od od tego roku dostępny jest również w Europie.