Chrysler Group i Magna Steyr zainwestowały kwotę 23 mln euro (ok. 27,6 mln USD) w zwiększenie elastyczności produkcji zakładu oraz przebudowę spawalni i lakierni. Około 1200 pracowników przeszło intensywne szkolenia w zakresie zastosowania nowych procesów technologicznych i obsługi wyposażenia dla zachowania najwyższych standardów jakościowych nowej produkcji. Efektem jest przygotowanie zakładu Magna Steyr do montażu pojazdów Jeep Grand Cherokee przeznaczonych na rynki Europy i innych krajów świata.

Grand Cherokee trzeciej generacji jest nie tylko światowym "flagowcem" gamy pojazdów marki Jeep, lecz dzięki zaawansowaniu technicznemu, udanej stylizacji oraz własnościom jezdnym na drodze i w terenie - stanowi także godną kontynuację wieloletnich tradycji innowacyjnych marki Jeep.

W Europie i na innych rynkach światowych gama silników Jeep'a  Grand Cherokee obejmuje nowy silnik wysokoprężny i dwa silniki benzynowe. Silnik Diesla V-6 o pojemności 3,0 litrów oparty jest na najnowocześniejszych rozwiązaniach Mercedes-Benz i zapewnia tak poszukiwane przez nabywców - wysokie osiągi i kulturę pracy oraz umiarkowane zużycie paliwa. Po raz pierwszy w pojeździe Jeep oferowany jest także silnik HEMI V-8 o pojemności 5,7 litra z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS. Wciąż dostępny będzie dobrze znany i popularny silnik V-8 o pojemności 4,7 litra.

Magna Steyr Graz jest jedynym miejscem produkcji Jeep'a Grand Cherokee z silnikiem wysokoprężnym oraz w wersji przeznaczonej na rynki o ruchu lewostronnym. Od początku montażu w roku 1994, łączna produkcja tego pojazdu sięga już 300.000 sztuk. W tym samym zakładzie wytwarzany jest także Chrysler Voyager i Grand Voyager z nowym systemem aranżacji wnętrza Stow'n Go, a od drugiego kwartału 2005 roku rusza produkcja samochodów Chrysler 300C Sedan i Touring z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Amerykańska produkcja pojazdów Jeep Grand Cherokee odbywa się w zakładzie Jefferson North Assembly Plant w Detroit, USA.