To miasto pełne bogatej historii, licznych zabytków i przenikających się różnorodnych kultur. Dzisiaj głównie utrzymuje się z turystyki oraz hazardu.Tu także znajduje się jeden z najsłynniejszych torów ulicznych na świecie – Circuito da Guia. Ta 6,2-kilometrowa pętla to mieszanka wąskich, trudnych i krętych fragmentów z szerokimi superszybkimi partiami. Najbardziej znanym zakrętem toru jest Lisboa, nazwany tak od znajdującego się przy nim hotelu. To miejsce, w którym najczęściej samochody „zapoznają się” z bandą ochronną. Rozwiało się tam wiele marzeń o zwycięstwie w wyścigu, tak jak w pobliskim kasynie o wielkiej wygranej. Pierwsze zawody o Grand Prix Makau rozegrano w 1954 roku. Wygrał je Portugalczyk Eduardo de Carvalho na Triumphie TR2.Wyścig dość szybko zdobył dużą popularność, a od roku 1983 stał się najważniejszym na świecie spotkaniem kierowców Formuły 3. Triumfowali w nim m.in. Ayrton Senna, Michael Schumacher oraz David Coulthard.Od roku 1967 rozgrywany jest także wyścig motocyklowy, a od sezonu 1972 zawody samochodów turystycznych – Corrida da Guia. Od trzech lat są one ostatnią eliminacją mistrzostw świata (WTCC), podczas której poznajemy odpowiedź na pytanie, kto zdobędzie tytuł.Tak było też w bieżącym sezonie. Wcześniej w Japonii mistrzostwo w klasyfikacji producentów zapewnił sobie Seat. Pozostało tylko rozstrzygnąć, kto będzie najlepszy w punktacji kierowców. Szanse na tytuł mieli jeszcze dwaj – Yvan Muller i Gabriele Tarquini. Wszystko rozstrzygnęło się już w pierwszym wyścigu. Wygrał go prowadzący od startu Alain Menu, ale trzecią lokatę zajął Muller, co przy siódmej pozycji Tarquiniego zapewniło mu końcowy sukces.Drugi wyścig przebiegł zgodnie z obowiązującą w Makau normą. Prowadzenie objął James Thompson (Honda) przed Augusto Farfusem (BMW) i Gabrielem Tarquinim (Seat). Dramat zaczął się podczas przedostatniego okrążenia. Uderzenie w bandę na Solitude Esses wyeliminowało z walki Thomp-sona. Zaraz potem po urwaniu koła wycofał się Farfus, a nieco później Tarquini, który uszkodził auto na leżących na torze częściach BMW Brazylijczyka. Ostatecznie jako pierwszy linię mety minął Robert Huff, uzyskując na ulicach Makau drugie zwycięstwo dla zespołu Chevroleta.Po trzyletniej serii triumfów Andy’ego Priaulksa nowym mistrzem został Yvan Muller. Po wyścigu Francuz powiedział: „Rok temu po defekcie, który pozbawił mnie tytułu, było mi bardzo smutno. Teraz ogromnie się cieszę, bo przecież jestem najlepszy na świecie!”
Grand Prix Makau, wyścig w Chińskim Las Vegas
Makau to obecnie Specjalny Region AdministracyjnyChińskiej Republiki Ludowej. W 1557 roku został wydzierżawiony Portugalczykom, a 20 grudnia 1999 roku po 442 latach portugalskiej administracji wrócił pod kontrolę Chin.