Liczba zamówień na nowe auta osobowe i dostawcze w salonach Grupy PGD w Polsce wzrosła o 11 proc., a liczba wydanych samochodów o 6 proc..

Osiągnięcie wzrostu sprzedaży na zdestabilizowanym rynku zawdzięczamy w dużej mierze wielomarkowości i ścisłej współpracy z producentami, których reprezentujemy. Pozwoliła nam ona zapewnić stosunkowo stabilną sprzedaż w różnych okresach roku i tym samym płynność finansowania oraz płynność pracy działów doposażenia – komentuje Adam Pietkiewicz, Prezes Grupy PGD.

Największy wzrost sprzedaży zanotowały Centrum Motoryzacyjne Telewizyjna w Krakowie – o 21 proc. i Centrum Motoryzacyjne Chorzów – o 17 proc.. W podziale na marki największe wzrosty Grupa zanotowała w Mitsubishi – o 56 proc. i w Nissanie – o 31 proc..

Dominującą marką w Grupie PGD niezmiennie pozostaje Ford, którego udział w sprzedaży wyniósł 45 proc..

Salony Grupy PGD należą do liderów sprzedaży poszczególnych marek. W rankingu dealerskim Suzuki, pierwsze miejsce zajął Japan Motors Warszawa, który wyprzedził Japan Motors Chorzów. Na trzecim miejscu znalazł się salon Kraków Jasnogórska, a na piątym Japan Motors Bielsko.

Do Grupy PGD należy obecnie jedenaście salonów samochodowych w sześciu miastach Polski – Bielsku-Białej, Chorzowie, Katowicach, Krakowie, Tychach i Warszawie – posiadających łącznie 18 autoryzacji dealerskich sześciu marek – Fiat, Ford, Infiniti, Mitsubishi, Nissan i Suzuki.