Tak postąpiło Renault z Vel Satisem, Opel z Signum, a teraz podobny zabieg (choć nie w tej samej klasie co konkurenci) przeprowadza hiszpański koncern. Seat zmiennym jest!Toledo debiutowało na początku lat 90. jako przestronny, 5-drzwiowy hatchback z dużą tylną klapą, której ukształtowanie sugerowało, że mamy do czynienia z 4--drzwiową limuzyną. Kolejna generacja auta była już prawdziwym sedanem, a Toledo III, które zadebiutuje w przyszłym miesiącu, wraca do korzeni - choć "schodek" na tylnej klapie może sugerować, że to sedan, auto jest pełnowartościowym hatchbackiem. Podobieństwo dotyczące tylnej klapy to jedyny element, który łaczy wszystkie generacje pojazdu. Nowe Toledo, po minivanie Altei, jest drugim autem Seata reprezentującym nowy design firmy. Charakterystyczny, bardzo dynamiczny przód oraz ciekawy kształt tylnej klapy przyciągają uwagę. Dzięki długości 4,5 m, szerokości 1,77 m oraz wysokości 1,57 m auto jest bardzo przestronne, a dwupoziomowy, 500-litrowy bagażnik przyda się z pewnością przy okazji rodzinnych wojaży. Inżynierowie Seata zadbali także, by długie podróże przebiegały w przyjemnej atmosferze - w aucie można zamontować dwustrefową klimatyzację, odtwarzacz CD z funkcją odtwarzania plików MP3 oraz bezprzewodowy zestaw do telefonu oparty na technologii Bluetooth - dzięki temu kierowca może prowadzić rozmowy, nie wyjmując komórki z kieszeni. Sprawdzona technikaToledo będzie dostępne z czterema silnikami. Jednostki benzynowe to 1.6 (102 KM) oraz 2.0 FSI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) o mocy 150 KM. Dla amatorów nowoczesnych diesli przewidziano motor 1.9 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (140 KM). Najmocniejsze silniki standardowo współpracują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub opcjonalnie z 6-stopniowym automatem (FSI) i dwusprzęgłową przekładnią DSG (2.0 TDI). Oczywiście auto będzie także należycie wyposażone pod względem elementów podnoszących bezpieczeństwo. Na pokładzie znajdziemy ABS, ESP, 6 poduszek powietrznych. Produkcja Toledo III ma się odbywać w hiszpańskiej fabryce w Martorell.
Galeria zdjęć
Hatchback już na serio
Hatchback już na serio