Już pierwotne BMW 5 dysponowało precyzyjnymi lampami opracowanymi we współpracy z firmą Hella. Dla odmłodzonego BMW Hella przygotowała jednak jeszcze bardziej technicznie zaawansowane lampy. Firma skorzystała z technologii halogenowej w połączeniu z diodami LED, a poszczególne elementy lamp ułożono tak, by podkreślały wyjątkowy image samochodów z Monachium.
W podstawowej wersji BMW 5 użyto dwuelementowe halogenowe lampy H7, które służą jako światła mijania i światła długie. Wyższe wersje wyposażenia otrzymały lampy biksenonowe, które włączają się automatycznie przy włączeniu silnika i skonfigurują do dziennego świecenia. Kiedy kierowca włączy światła do nocnego świecenia, lampy dzienne automatycznie przygasają.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu zapewniają aktywne reflektory. Oba elementy świecące połączone są z czujnikiem skrętu i czujnikami kontrolującymi szybkość i kierunek jazdy; aktywne lampy są w stanie wychylić się aż 15º na zewnątrz i 8º do wewnątrz (mogą więc oświetlić przestrzeń o szerokości do 200 metrów). Funkcja aktywnych lamp dostępna jest zarówno w trybie świateł mijania, jak i długich. Technologię diod LED użyto w kierunkowskazach. Przedni kierunkowskaz tworzy linia z siedmiu diod przypominająca brewki.
Z tyłu wykorzystano kombinację klasycznych lamp i diod LED. Kierunkowskazy utworzono z 18 diod w dwóch rzędach w górnej części lampy. Do zwykłego świecenia wykorzystano okrągłą soczewkę, która w razie potrzeby służy jako światło przeciwmgielne, oraz pięciu długich promieni, z których każdy tworzony jest jedną diodą. Za nimi ukrywa się dwustopniowe światło stopu tworzone dwiema soczewkami. Konfiguracja wersji sedan i kombi trochę się różni; touring ma w odróżnieniu od sedanu tylko cztery promienie zamiast pięciu.