Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Hołowczyc po raz ósmy wygrywa Baja Poland

Hołowczyc po raz ósmy wygrywa Baja Poland

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją po raz ósmy wygrali rajd Columna Medica Baja Poland. Ten najbardziej wymagający w Polsce rajd cross country był eliminacją dwóch najważniejszych czempionatów na świecie – Pucharu Świata i Pucharu Europy FIA. Olsztynianin był najszybszy na wszystkich odcinkach specjalnych i na mecie zameldował się z przytłaczającą, blisko 18-minutową przewagą nad kolejną z załóg.

Hołowczyc Baja Poland
Hołowczyc Baja PolandŹródło: Columna Medica

Na drugim miejscu na mecie rajdu uplasowali się Portugalczycy – Joao Ferreira i David Monteiro. Najniższy stopień wywalczyli Michał i Julita Małuszyńscy. Wszystkie trzy czołowe załogi na podium startowały w MINI John Cooper Works Rally przygotowywane przez zespół X-Raid.

Hołowczyc Baja Poland
Hołowczyc Baja PolandŹródło: Columna Medica

Rajd składał się z pięciu odcinków specjalnych – piątkowego odcinka kwalifikacyjnego, dwóch sobotnich, najdłuższych prób rozgrywanych na Poligonie w Drawsku – każda o długości ponad 210 kilometrów i finałowych dwóch niedzielnych oesów rozgrywanych w Dobrej. Hołek z Kurzeją zdominowali rywalizację wygrywając wszystkie próby sukcesywnie powiększając przewagę. Na mecie osiągnęła ona przytłaczający dla rywali poziom, blisko 18 minut nad drugim zawodnikiem.

Kluczowe dla przebiegu rajdu były odcinki specjalne rozgrywane na Drawskim Poligonie. Na ponad 210-kilometrowej próbie w Drawsku Pomorskim Hołowczyc z Kurzeją wypracowali ponad dwie minuty przewagi nad Al-Rajhim i Orrem w Toyocie. Trzecie miejsce wywalczyli Michał i Julita Małuszyńscy, walczący o Puchar Europy z duetem Ferreira/Monteiro. Debiutujący w Baja Poland Portugalczycy zajęli czwarte miejsce, tracąc raptem dziewięć sekund do Polaków.

Hołowczyc Baja Poland
Hołowczyc Baja PolandŹródło: Columna Medica

Drugi przejazd oesu na Poligonie Drawskim był pełen dramaturgii. Wiceliderzy zmagań - Al-Rajhi i Orr musieli się wycofać się z rywalizacji po tym, jak spektakularnie spłonął ich samochód. Na szczęście załodze nic poważnego się nie stało. Z powodu tego zdarzenia OS 3 został skrócony, ale nadal stanowił poważne wyzwanie.

Po pechu saudyjsko-brytyjskiej załogi na drugą pozycję wskoczyli Joao Ferreira i David Monteiro, przeskakując Małuszyńskich. Próbę wygrali Hołowczyc i Kurzeja, umacniając się na prowadzeniu w rajdzie.

Niedzielne odcinki były już czystą formalnością dla znanego duetu – Hołek wygrał oba odcinki specjalne powiększając swoją przewagę nad konkurencją. W Pucharze Europy zacięta walka rozegrała się pomiędzy załogami Ferreira/Monteiro i Małuszyńskimi – niestety do sukcesu ucznia Hołka zabrakło bardzo mało – Portugalczycy wygrali zaledwie o 55 sekund.

Poziom Baja Poland był wysoki, byliśmy świadkami rywalizacji w dwóch ważnych seriach – Pucharze Świata i Pucharze Europy. Mieliśmy zaciętą walkę między Michałem Małuszyńskim a Joao Ferreirą właśnie o końcowy triumf w pucharze Europy. Ten rajd jak zawsze jest trudny, z kluczowymi odcinkami na Poligonie Drawskim - to kawał solidnego rajdowania. Po odpadnięciu naszych głównych rywali skupiliśmy się już na walce z czasem. Wygraliśmy i to nas oczywiście bardzo cieszy! – podsumował Krzysztof Hołowczyc.

Columna Medica Baja Poland 2022 – klasyfikacja końcowa:

  1. Hołowczyc/Kurzeja (POL/POL, MINI John Cooper Works Rally) 4:45:06,7 s
  2. Ferreira/Monteiro (PRT/PRT, MINI John Cooper Works Rally)
  3. Małuszyński/Małuszyńska (POL/POL, MINI John Cooper Works Rally)
  4. Goczał/Janda (POL/POL, BRP Can-Am Maverick)
  5. Zapletal/Sykora (CZE/SVK, Hummer H3 Evo)
  6. Grajek/Łaskawiec (POL/POL, Toyota Hilux)
  7. Koolen/Ceci (NLD/ITA, BRP Can-Am Maverick)
  8. Alvarez Castellano/Panseri (ESP/FRA, Can-Am Maverick)
  9. Althefiri/Vidal Montijano (KWT/ESP, BRP Can-Am Maverick)
  10. Ventura/Brun (ITA/ITA, Yamaha YXZ 1000R)
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków