W Dakarze 2012 wystartuje pięć samochodów Mini All 4 Racing. Trzy z nich będą przygotowane zgodnie z najnowszą i najwyższą specyfikacją. Takim właśnie autem będzie dysponował Krzysztof Hołowczyc.Mini w stosunku do BMW, którym załoga ORLEN Team rywalizowała m.in. w rajdzie Dakar 2011 oraz zwyciężyła w tegorocznym Silk Way Rally będzie mocniejsze o 29 koni mechanicznych, a także będzie dysponowało większym momentem obrotowym. Ważnym udoskonaleniem jest znaczne obniżenie środka ciężkości. Doskonalszy będzie również układ zawieszenia oraz poprawione właściwości jezdne.Polecamy też: Jak jeździć zimą? 8 praktycznych porad oraz lekcje wideoMini All 4 Racing było testowane przez Hołowczyca w trakcie pustynnych jazd w Maroko. Kierowca ORLEN Team jest zachwycony możliwościami jakie daje nowa rajdówka: "Bardzo się cieszę z nowego Mini All 4 Racing. Wymagało to sporo pracy zarówno mojej, jak i moich sponsorów bym mógł pojechać właśnie takim samochodem podczas nadchodzącego rajdu Dakar. To auto jest o jeden stopień wewolucji wyżej niż BMW X3 CC, którym ścigałem się przez ostatni rok. To najmłodsze dziecko zespołu X-raid, który w ostatnim czasie skoncentrował się właśnie na rozwoju Mini. Zespół wystawi w Dakarze pięć Mini, z czego trzy będą w najwyższej dostępnej specyfikacji i właśnie takim samochodem pojedzie załoga ORLEN Team! Dzięki mojemu sponsorowi będę mógł ścigać się pojazdem z absolutnie najwyższej półki. Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku".Polecamy: Wszystkie informacje na temat Rajdu Dakar 2012Krzysztof Hołowczyc dodaję: "Przed Dakarem czeka nas jeszcze sesja treningu fizycznego w Austrii, wysoko w górach. Tam zapewne dostaniemy nieźle w kość. Przed samym startem, w grudniu wybieram się jeszcze gdzieś w upalny klimat by przygotować odpowiednio organizm do upałów jakie czekają nas podczas rajdu".Nie jest jeszcze znane malowanie nowej rajdówki Krzysztofa Hołowczyca. O projekcie graficznym będą mogli zdecydować kibice, którzy do końca października mogą nadsyłać swoje propozycje. Więcej informacji na temat konkursu oraz siatka (schemat) samochodu znajduje się na www.orlenteam.pl oraz http://www.facebook.com/orlenteam.

Hołowczyc wystartuje Mini w Rajdzie Dakar 2012 Foto: Auto Świat
Hołowczyc wystartuje Mini w Rajdzie Dakar 2012

Specyfikacja technicznasamochodu rajdowego Mini 4 All Racing:

Silnik

Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania

6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC

Średnica tłoków x skok84.0 mm x 88.0 mm

Pojemność 3000 cc

System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar

Moc maksymalnakW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 700 Nm/2100 obr/min

Właściwości jezdne

Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing)

Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev)

Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac)

Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami

Amortyzatory 250 mm (Reiger)

Tarcze hamulcowe wentylowane , 6. tłoczkowe zaciski (AP Racing)

Opony 235/85 R16 (BF Goodrich)

Obręcze aluminiowe (BBS)

Koła zapasowe 2+1

Nadwozie

Kevlarowo-karbonowy kompozyt

Konstrukcja rurowa nadwozia

Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro)

Komputer Motec, GPS—ERTF / Easy Trip

Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)

Wymiary

Całkowita długość/szerokość/wysokość 4377mm/1994mm/1996mm

Rozstaw osi2900 mm

Rozstaw kół 1,815 mm

Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminemźródło: Orlen Team