Sportowa linia oznaczona jest literą N – od Namyang – centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei.

Kompaktowy Hyundai i30 N z silnikiem benzynowym 2.0 turbo GDI o mocy 250 KM wyceniony został w wersji bazowej na 119 900 zł. Wersja nieco bogaciej wyposażona kosztuje o 10 tys. zł drożej.

Najwyższa wersja wyposażeniowa N Performance ma nie tylko bogate, kompletne wyposażenie, lecz także mocniejszy silnik – 2-litrowa jednostka rozwija 275 KM. Cena? 144 900 zł. Wszystkie wersje wyposażone są w manualne skrzynie 6-stopniowe.

Prowadzący model i30 N ma do dyspozycji 5 trybów jazdy, w zależności od upodobań kierowcy i miejsca, gdzie jedzie (tor, droga z zakrętami, autostrada). Sportową jazdę zapewnia nie tylko mocy silnik, lecz także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera), elektronicznie kontrolowane zawieszenie, automatyczny międzygaz. Układ wydechowy zapewnia rasowy gang silnika.

Foto: hyundai / Auto Świat
Hyundai i30 N

Hyundai i30 N z silnikiem o mocy 250 KM osiąga prędkość 250 km/h, a przyspieszenie do „setki" w 6,4 sekundy. Mocniejsza wersja 275-konna osiąga taką samą prędkość maksymalną, ale przyspieszenie do „setki" trwa krócej – 6,1 sekundy.

Hyundai i30 N na polskim rynku będzie miał zacne grono konkurentów, poczynając od VW Golfa GTI, Forda Focusa ST, Peugeota 308 GTi, Seata Leona Cupry, po Renaulta Megane RS i Hondę Civic Type R.