Model wyróżniono za ciekawy design, właściwości jezdne oraz osiągi. Ponadto, i30 zdobył również tytuł najlepszego pojazdu ekologicznego (Green Car) CARSguide. Doceniono tym samym paliwooszczędny i przyjazny środowisku silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem.

W ubiegłym miesiącu kolejnym wyróżnieniem dla tej jednostki napędowej było również zwycięstwo modelu i30 CRDi w Panasonic Solar Challenge Greenfleet. Samochód pokonał trasę z Darwin do Adelaide spalając przy tym średnio 3,2 litra na 100 km.

Zwycięstwo koreańskiego samochodu w konkursie na australijski samochód roku jest bezprecedensowe. Pokonując renomowanych konkurentów, model i30 CRDi zapewnił sobie miejsce w historii motoryzacji. Cena zgłoszonych do konkursu pojazdów wahała się między 19 000 (modele hatchback) a 110 000 dolarów (luksusowe sedany).

Na drugim miejscu uplasował się VW's Golf GT TSi „twin charger”, a tuż za nim druga generacja Mazdy 2 Maxx.

Kryteria oceny obejmowały design, bezpieczeństwo, nowatorskie rozwiązania, cenę, funkcjonalność, jakość wykonania oraz osiągi. Badania i testy były tak szczegółowe, że pojazdy zostały niemal rozebrane na części pierwsze. Modele zostały również poddane testom w różnych warunkach drogowych. Sprawdzono ich właściwości podczas jazdy miejskiej, czy jazdy na trasie (po drodze szybkiego ruchu oraz na drogach podrzędnych). Równie rygorystycznym testom poddano zachowanie pojazdów na drodze z uwzględnieniem takich elementów, jak prowadzenie, hamowanie, czy przyśpieszanie.

Pojazdy wystartowały również na torze Goulburn's Wakefield Park, co pozwoliło jurorom ocenić progi przyczepności oraz właściwości opon, podwozia i zawieszenia. Zwycięski Hyundai i30 CRDi SX wyposażony był w pakiet Hyundai Protectz, w którego skład wchodzi układ ESP oraz boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

- Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że model i30 został wyróżniony w obu kategoriach - powiedział Kevin McCann, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu firmy Hyundai Australia . i30 odznacza się wysoką jakością wykonania, z której słynie firma Hyundai. Dodatkowo model wyposażono w kilka nowoczesnych i innowacyjnych w swej klasie rozwiązań technologicznych, co pozwoliło mu, bez żadnych kompleksów i z powodzeniem, rywalizować z pozostałymi konkurentami, nie wyłączając z tego grona aut z napędem hybrydowym.

Droga na szczyt

Hyundai i30 CRDi otrzymał największą ilość punktów, bo aż 94 z 99 możliwych. Sędziowie oceniali modele na podstawie 10 różnych kryteriów, a następnie ustalili pierwszą jedenastkę, gdzie zajecie pierwszego miejsca było równoznaczne z przyznaniem tytułu Samochodu Roku 2007.Model i30, który na rynku australijskim dostępny jest od zaledwie miesiąca, zaprojektowano tak, by oddziaływał na zmysły. Stylistykę opracowano w Niemczech, pojazd został wyprodukowany w Korei, a jego właściwości zoptymalizowano w specyficznych warunkach drogowych Australii.

Wyróżniające model i30 cechy

* Zmyślny, europejski design – lśniące nadwozie i wyrazista sylwetka, niepowtarzalny design przodu, wyprofilowana linia boczna, która wznosi się i zgrabnie łączy z tyłem pojazdu.* Szeroki wybór najnowszej generacji silników benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem – te ostatnie osiągają poziom spalania porównywalny z dostępnym obecnie na rynku australijskim napędem hybrydowym.* Zawieszenie i układ kierowniczy skonfigurowano tak, by odpowiadały gustom kierowców ze sportowym zacięciem.* W przystępnej cenie można teraz nabyć pakiet bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system ESP, aktywne zagłówki oraz układ przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa.* Czytelne, funkcjonalne i ergonomiczne wnętrze – stworzone z myślą o wygodzie kierowcy i pasażerów. Warto zwrócić uwagę na wielofunkcyjne i świetnie rozmieszczone w kabinie pasażerskiej fotele, stylowe, niebieskie podświetlenie deski rozdzielczej, wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza oraz klimatyzowany schowek.* W standardzie nabywca otrzymuje teraz zestaw audio, który jest w pełni kompatybilny z technologią iPod® oraz USB. Zestaw audio umożliwia tym samym obsługę iPoda lub odtwarzacza MP3 przyciskami w panelu środkowym lub w panelu przy kierownicy.

- Nowy i30 jest znakomitym przykładem nowatorskiego, inspirowanego europejską myślą motoryzacyjną designu. Model wyróżnia również zestaw audio (kompatybilny z iPodem i technologią USB) oraz niezwykle oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla. i30 oferuje inteligentne systemy bezpieczeństwa oraz przystosowane do jazdy po australijskich drogach zawieszenie i układ kierowniczy. Nie należy również zapominać o wysokiej jakości wykonania i niezawodności, która staje się znakiem rozpoznawczym marki Hyundai – twierdzi Kevin McCann.

Dziennikarz motoryzacyjny Kevin Hepworth z The Daily Telegraph przyznaje, że przed konkursem trudno było przewidzieć aż tak zdecydowane (94 punkty na 99 możliwych) zwycięstwo modelu i30.

- Wątpię, by znalazł się ktoś, kto odmówiłby i30 miejsca w grupie finałowej. Jednak najbardziej zaskakuje fakt, że pojazd wypadł aż tak dobrze we wszystkich testach. i30 po prostu zadziwił sędziów pod każdym względem, zostawiając konkurencje w tyle.

Dziewięciu doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych z The Daily Telegraph (Sydney), The Herald-Sun (Melbourne), The Courier-Mail (Brisbane), The Adelaide Advertiser, Hobart Mercury and Perth Sunday Times najpierw wybrało ścisłą czołówkę, po czym finaliści zostali poddani trzydniowym, drobiazgowym i bardzo surowym testom.

Opinie

Atrakcyjna sylwetka, wygodne wnętrze oraz świetna jakość wykonania i wysoki standard materiałów wykończeniowych modelu i30 CRDi uczyniły zeń jedną z największych motoryzacyjnych niespodzianek roku.

Paul Gover z The Herald-Sun: Hyundai w końcu odciął się od wizerunku producenta tanich i „beztrosko” wykonanych samochodów.

Paul Pottinger z The Sunday Telegraph: To ostrzeżenie dla Europy i Japonii — koreańskie samochody wreszcie dojrzały i stanowią teraz poważną konkurencję.

Mark Hinchliffe z Courier-Mail z Brisbane wyraził opinię, którą podziela wielu sędziów: i30 powinien na dobre zmienić opinię Australijczyków o jakości, funkcjonalności oraz właściwościach jezdnych koreańskich samochodów, a także przekonać ich do niedużych, turbodoładowanych silników wysokoprężnych.

Wyniki

1. Hyundai i30 CRDi - 94 pkt.2. VW Golf GT TSi - 86 pkt.3. Mazda2 Maxx - 75 pkt.4. Mitsubishi Lancer VR - 71 pkt.5. Mercedes-Benz C280 - 66 pkt.6. Holden Ute SV6 - 56 pkt.7. Ford Mondeo Zetec - 37 pkt.8. Subaru Impreza RS - 32 pkt.9. BMW X5 3.0d - 31 pkt.10. BMW 335i sedan - 25 pkt.11. Volvo C30 T5 - 21 pkt.

Porównanie kompaktowych modeli hatchback z silnkiem Diesela (ADR 81/01 - zużycie paliwa w litrach na 100 km - emisja CO2 w g/km):

Hyundai i30 SX CRDi:4,7 - 125.Hyundai i30 SLX CRDi): 4,7 - 125.VW Golf Trendline TDi: 5,5 - 149.Ford Focus TDCi: 5,6 - 148.Citroen C4 SX HDi man: 4,8 - 128.Peugeot 307 XS HDi: 4,9 - 129.Holden Astra CDTi: 5,9 - 159.Citroen C4 SX HDi 6SA: 4,5 - 120.Mazda3 Diesel: 6,0 - b/d.Alfa Romeo 147 JTD: 5,9 - 157.