Auto Świat Wiadomości Aktualności Hyundai i40 - polska premiera

Hyundai i40 - polska premiera

Polska prapremiera nowego, flagowego modelu Hyundai i40 miała miejsce podczas pierwszego dnia Ogólnopolskiego Szkolenia Fleet Management Training we Wrocławiu.

Hyundai i40
Onet
Hyundai i40

Po uroczystej odsłonie, redakcja magazynu Fleet jako pierwsza w Polsce miała okazję zabrać nowego Hyundaia i40 na krótki test.

Odsłonięcia nowego Hyundaia i40 w wersji kombi, który ma być m.in. uzupełnieniem oferty Hyundaia dla flot samochodowych i jednocześnie wiodącym graczem w segmencie D, dokonano w 13 czerwca br. w Hotelu Scandic we Wrocławiu. Ten prapremierowy pokaz odbył się na miesiąc przed polską premierą. Kilka słów o samochodzie opowiedział Ireneusz Migda, szef sprzedaży flotowej Hyundai Motor Poland.

Już jeden dzień po prapremierze w Polsce, dzięki uprzejmości Hyundai Motor Poland, jako pierwsza redakcja w Polsce mogliśmy jeździć Hyundaiem i40 na naszej ojczystej ziemi.

Nie był to oczywiście prawdziwy test, ale nawet krótka przejażdżka flagowcem Hyundaia pozwoliła zapoznać się z samochodem, który ma szansę ostro zamieszać wśród czołowych modeli wymagającego, europejskiego segmentu D. Pamiętajmy jednak, że egzemplarz, którym mieliśmy okazję jeździć, to jeszcze wersja przedprodukcyjna i niektóre elementy na pewno zostaną poprawione.

Po pierwsze w oczy rzuca się bardzo nowoczesna, zaprojektowana zresztą w Europie bryła. Agresywne światła wyposażone w diody LED i zadziorne przetłoczenia tworzą zgrabną całość. W podobnej stylistyce, gdzie dominują ostre kąty, utrzymano wnętrze tego samochodu.

Bardzo ładna i funkcjonalna jest deska rozdzielcza oraz kierownica. Także fotele zapewniają odpowiednią wygodę i trzymanie boczne. W słoneczne dni mogą przeszkadzać tylko połacie błyszczącego plastiku. Jedynym mankamentem, który może przeszkadzać są bardzo grube słupki A, które wraz z mocowaniem lusterek znacząco ograniczają widoczność z miejsca kierowcy.

Model, który mieliśmy okazję testować, budząc niemałe zainteresowanie przechodniów i innych kierowców, wyposażony był w silnik Diesla o pojemności 1,7 litra. Choć trudno oceniać na krótkim dystansie jak to auto będzie spisywać się w trasie, to przy przebiegu całkowitym niespełna 100 km, kiedy silnik nie jest jeszcze dotarty, pracował cicho i zapewniał odpowiednią dynamikę.

Bardzo lekko i precyzyjnie działała skrzynia biegów. Także układ kierowniczy pracował bez zastrzeżeń, ale przy jeździe miejskiej. W ruchu autostradowym i przy szybszych prędkościach może być zbyt czuły, ale jest prawdopodobne, że wraz ze wzrostem prędkości odpowiednio się usztywnia. Zawieszenie zestrojono rewelacyjnie, jak na kostkę brukową i nierówne miejskie drogi. Do wnętrza nie przedostają się stuki ani hałasy. Samochód ma specyfikę limuzyny.

O tym, czy potwierdzi te zalety w dłuższym teście, przekonacie się Państwo w wakacyjnym wydaniu miesięcznika FLEET.

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków