i40 - model segmentu D, którego oficjalna premiera miała miejsce podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie, został zaprojektowany w europejskim centrum R&D firmy w niemieckim Rüsselsheim. Auto reprezentuje charakterystyczny już dla samochodów Hyundai język projektowania Fluidic Sculpture.

Jest to jednocześnie pierwszy model wprowadzany na rynek zgodnie z nowym pozycjonowaniem marki. Strategia Hyundaia Modern Premium zakłada oferowanie klientom nowoczesnych samochodów z elementami wyposażenia charakterystycznymi dla marek luksusowych za przystępną cenę.

- Całkowicie nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. Samochód jest dowodem, jak daleko Hyundai zaszedł w ostatnich latach i wyraźnie pokazuje, co mamy na myśli określając siebie jako markę Modern Premium - mówi Jerzy Koziński, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Poland. i40 oferowany będzie z 5-letnim programem gwarancyjnym. W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi samochód w wersji kombi a jesienią w wersji sedan.

Podstawowa wersja Classic z benzynowym silnikiem 1.6 GDI (136 KM) została wyceniona na 84,9 tys. złotych, natomiast za najtańszego diesla 1.7 LOW (117 KM) klienci zapłacą 90,9 tys. zł. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. siedem poduszek powietrznych, ręczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę, elektronicznie sterowany hamulec postojowy oraz system audio.

Najdroższa, bogato wyposażona Premium z wysokoprężnym silnikiem 1.7 HIGH (135 KM) została wyceniona na 131,9 tys. złotych.

We wszystkich przypadkach lista wyposażenia opcjonalnego jest skromna. Obejmuje lakier metalizowany (2000 zł), panoramiczny dach (4500), automatyczną skrzynię (5000) oraz nawigację (6000). Pozostałe elementy wyposażenia są przypisane do wersji wyposażeniowych.