Spółka Hyundai testuje dokładnie napęd na wszystkie koła z nowym międzyosiowym sprzęgłem Haldex czwartej generacji, które zamierza wykorzystać w swoich modelach.
Haldex czwartej generacji jest zupełną nowością, a pierwsze modele z tym systemem napędu trafią na rynek dopiero w przyszłym roku. Jednym z nich, a prawdopodobnie także pierwszym, będzie Saab 9-3 Aero.
Czwarta generacja inteligentnego sprzęgła Haldex znów jest nieco bardziej wyrafinowana od poprzedniej wersji. Sprzęgło międzyosiowe jest w stanie rozdzielać siłę napędową nie tylko pomiędzy przednią i tylną oś, ale także pomiędzy poszczególne koła. Na jedno koło może przekazać aż 85% dostępnego momentu obrotowego. Wszystkie zmiany przebiegają płynnie i bez szarpnięć. Podczas jazdy na wprost z dużą prędkością, np. po autostradzie, podobnie jak w aktualnej generacji napędzana będzie w zasadzie tylko przednia oś (96%:4%).
Hyundai stanie się więc kolejnym producentem, który sprzęgło firmy Haldex wykorzysta w swoich pojazdach. System znany jest już z samochodów marek Volkswagen, Audi, Bugatti, Seat, Škoda, Land Rover czy Volvo. Haldex nawiązał także współpracę z koncernem General Motors, tak więc sprzęgło szwedzkiej firmy wykorzysta także Cadillac, Chevrolet czy Saab.
Galeria zdjęć
Hyundai testuje Haldex czwartej generacji
Hyundai testuje Haldex czwartej generacji
Hyundai testuje Haldex czwartej generacji