Spółka Hyundai testuje dokładnie napęd na wszystkie koła z nowym międzyosiowym sprzęgłem Haldex czwartej generacji, które zamierza wykorzystać w swoich modelach.
Haldex czwartej generacji jest zupełną nowością, a pierwsze modele z tym systemem napędu trafią na rynek dopiero w przyszłym roku. Jednym z nich, a prawdopodobnie także pierwszym, będzie Saab 9-3 Aero.
Czwarta generacja inteligentnego sprzęgła Haldex znów jest nieco bardziej wyrafinowana od poprzedniej wersji. Sprzęgło międzyosiowe jest w stanie rozdzielać siłę napędową nie tylko pomiędzy przednią i tylną oś, ale także pomiędzy poszczególne koła. Na jedno koło może przekazać aż 85% dostępnego momentu obrotowego. Wszystkie zmiany przebiegają płynnie i bez szarpnięć. Podczas jazdy na wprost z dużą prędkością, np. po autostradzie, podobnie jak w aktualnej generacji napędzana będzie w zasadzie tylko przednia oś (96%:4%).
Hyundai stanie się więc kolejnym producentem, który sprzęgło firmy Haldex wykorzysta w swoich pojazdach. System znany jest już z samochodów marek Volkswagen, Audi, Bugatti, Seat, Škoda, Land Rover czy Volvo. Haldex nawiązał także współpracę z koncernem General Motors, tak więc sprzęgło szwedzkiej firmy wykorzysta także Cadillac, Chevrolet czy Saab.