Dopiero w 1974 roku premierę miał pierwszy samodzielnie zbudowany samochód osobowy o nazwie Hyundai Pony. Do 1985 roku południowokoreański producent współpracował z Fordem.

Założyciel Hyundaia Chung Ju-yung pochodził z Korei Północnej, który w pierwszym okresie swojej działalności handlował ryżem i naprawiał samochody. Droga do sukcesu otworzyła mu się po zakończeniu II wojny światowej, ale głównie po rozwiązaniu kryzysu koreańskiego w 1953 roku. Prawie 15 lat później, 29 grudnia 1967 r. jego firma budowlana została przekształcona w przedsiębiorstwo motoryzacyjne.

Pierwszy w historii samochód Hyundaia powstał w 1968 roku i był to licencyjny model na bazie Forda Cortina. Chung miał jednak znacznie większe ambicje i siedem lat później doprowadził do premiery pierwszego własnego modelu o nazwie Pony.

Nadwozie tego modelu zaprojektowało włoskie Studio ItalDesign, ale wiele komponentów pochodziło od Mitsubishi. W 1970 r. pierwsze auta wyeksportowane zostały za granicę. Najpierw był to Ekwador, a nieco później Belgia i Holandia. W 1986 roku południowokoreańska marka trafiła do USA z modelem Excel.

W 1988 roku fabrykę Hyundaia opuścił pierwszy samochód, który całkowicie powstał z koreańskich komponentów. Był to Hyundai Sonata. Nie przerwano natomiast współpracy z Mitsubishi i do 2003 roku pod nazwą Hyundai Galloper, produkowano starszą generację terenowego Pajero oraz kilka użytkowych modeli.

W 1991 roku premierę miał czterocylindrowy silnik Alfa, który otworzył producentowi drogę do niezależności. Kolejne lata stały się okresem dużych inwestycji i modernizacji modeli. W 1998 r. Hyundai (już wówczas największy producent samochodów w Korei Południowej) przejął drugiego pod tym względem producenta – KIA.

W lipcu 2017 r. Hyundai i30 uznany został za jeden z najbardziej niezawodnych samochodów w badaniu organizacji J.D. Power.

Rok 2015 to stworzenie przez Hyundaia luksusowej marki Genesis, która ma zdobywać rynki w Chinach i USA. To także inwestycje promocyjne w m.in. piłkę nożną.

Hyundai i KIA, które są piątym producentem na świecie, w 2017 r. zamierzają wyprodukować łącznie 8,25 mln aut, w czym udział będą miały europejskie fabryki w Czeskiej Republice, Słowacji i Turcji.