Koreański producent Hyundai wykorzystał technikę z gorącej nowości, kompaktowego hatchbacku i30, i zapakował ją do atrakcyjnego nadwozia w stylu kombi-coupe Veloster (kodowe oznaczenie HND-3). Samochód może wskazywać, że Hyundai chce się pożegnać z tradycyjnym nadwoziem coupe i zastąpić go stylem kombi-coupe, który reprezentuje pokazywany prototyp. Hyundai Veloster ma zainteresować najmłodszych kierowców, których brakuje między klientami marki. Młodzież na pewno doceni 2-litrowy silnik, mniej entuzjazmu wywołuje 5-biegowy automat. Silnik napędza przednie koła w rozmiarze 245/35 R 20. Na płycie podłogowej z rozstawem osi 2600 mm powstał samochód o długości 4100 mm, szerokości 1790 mm i wysokości 1450 mm.
Hyundai Veloster otrzymał agresywnie stylizowany przód, który pewnie w wersji seryjnej zostałby złagodzony, nie mniej odważny jest profil auta z niskimi szybami i bardzo masywnymi słupkami C, w których zamontowano tylne lampy. Spojrzenie od tyłu odkrywa bogate przeszklenie dachu, które przechodzi do tylnej szyby. Chodzi co prawda o efektywne rozwiązanie, jednak nie można liczyć na dobrą widoczność do tyłu, a tym samym na podobne rozwiązanie w wersji seryjnej. Teraz nie pozostaje nic innego niż trzymać kciuki, by publiczność dobrze przyjęła Hyundai Veloster i auto mogło trafić do produkcji seryjnej. Miejmy jednak nadzieję, że w ofercie pozostanie też model Coupe z nadwoziem w stylu tradycyjnego coupe.