Były to pojazdy projektowane przez niemieckiego konstruktora Paula Henze, z 4-cylindrowymi silnikami o pojemności 3, 4,9 i 9,9 litra. W następnym roku firma przeniosła się do Nessonvaux. W 1910 roku doszło do połączenia Imperii z małą belgijską firmą Springuel, również produkującą pojazdy. W 1916 roku zakład rozpoczął produkcję licencyjną hiszpańskiego auta Abadal jako Imperia-Abadals. W 1921 roku powstawały 3-litrowe, rzędowe, 8-cylindrowe silniki z wałkami rozrządu w głowicy i 4 zaworami na cylinder. Samochody z tymi jednostkami rozwijały prędkość 145 km/h. Wkrótce do produkcji weszło autko konstrukcji Coucharda z dolnozaworowym, 4-cylindrowym motorem. Nadwozie miało odsuwany dach. Samochody Imperia montowano też w Wielkiej Brytanii w miejscowości Maidenhead. W latach 1934-40 Imperia wytwarzała niemieckie Adlery z belgijskimi nadwoziami, w tym wersję z napędem na obydwie osie. W 1936 roku firma połączyła się z Minervą. Po 1948 roku powstawały jedynie samochody Standard Vanguards na licencji angielskiej. Prezentowany model TA 8 z 1948 r. to jeden z ostatnich pojazdów wyprodukowany przez Imperię. Napędzany był silnikiem o pojemności 1,6 l.