Jadący rozważnie Fin nie dał szans konkurentom, którzy mieli znacznie mniej szczęścia na trasie tego trudnego rajdu. Z rywalizacji odpadli przede wszystkim miejscowi faworyci, a najbardziej rozczarowany czuł się Kris Meeke, który liczył na zwycięstwo.
Chwalony był Norweg Andreas Mikkelsen, który w swoim Fordzie Fiesta S2000 testował nowe opony Hankook. Drugie miejsce w tym rajdzie to także sukces japońskiego producenta opon.
Ponownie do mety nie dojechał żaden Proton Satria Neo S2000, chociaż przez większość rajdu dobrze trzymali się Tom Cave i Craig Parry, ale ostatni odcinek Loch Ard także dla nich okazał się pechowy i wypadli z trasy.
W klasyfikacji Intercontinental Rally Challenge 2010 prowadzi fińska załoga Juho Hänninen i Mikko Markkula (Skoda Fabia S2000) z dorobkiem 80 punktów, ale do mistrzostwa zalicza się tylko najlepsze wyniki z siedmiu eliminacji, a więc 62 punkty.
Najwięcej, bo po trzy zwycięstwa na koncie w tym sezonie mają: Juho Hänninen (Rajd Argentyny, Rajd Włoch-Sardynia, Rajd Szkocji) i Freddy Loix (Rajd Ypres, Rajd Madery, Rajd Barum).
Także w klasyfikacji producentów Skoda Motorsport nie straci już pozycji lidera, bo na koncie ma 164 punkty, z czego do mistrzostw zalicza się 120 punktów.
Warto dodać, iż na liście kierowców, którzy zdobyli punkty w tym sezonie widnieje także jedyny Polak – Michał Sołowow. W Rajdzie Ypres zajął siódmą pozycję i uzyskał dwa punkty.