• Większość kierowców używających Yanosika korzysta ze starszych pojazdów
  • Dość rzadko spotykane są stosunkowo młode auta. Nowe modele (do 3 lat) to zaledwie 1,2 proc.
  • W statystykach Yanosika królują samochody z lat 1998 – 2008

Na pozycji lidera bez zmian. Wśród użytkowników Yanosika niezmiennie króluje Volkswagen Passat (podobnie było w zeszłym roku). Na podium również Audi A4 i Volkswagen Golf. Oto trzy najpopularniejsze modele samochodów jakimi poruszają się użytkownicy najpopularniejszego drogowego ostrzegacza w Polsce. Tuż za podium: Opel Astra i Ford Focus.

Kluczowe staje się przy tym pytanie: skąd Yanosik czerpie wiedzę o samochodach swoich użytkowników? Okazuje się, że danymi dzielą się sami kierowcy, skanując w programie dowody rejestracyjne, żeby sprawdzić m.in. ofertę ubezpieczeniową.

Julia Rachwalska z Yanosika wyjaśnia - „Aplikacja Yanosik poza podstawową funkcją informowania o fotoradarach, wypadkach czy remontach daje możliwość skanowania kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego. Taka opcja sprawia, że kierowcy z poziomu smartfona mogą sprawdzić historię samochodu czy rozeznać się w ofertach OC od różnych ubezpieczycieli, a nawet liczyć na zniżkę ubezpieczeń komunikacyjnych za bezpieczny styl jazdy. Zgromadzenie anonimowych danych na temat aut skłoniło nas do przedstawienia podsumowania dotyczącego najpopularniejszych samochodów w Polsce”.

Większość kierowców używających Yanosika korzysta ze starszych pojazdów. Najczęściej spotykane są samochody wyprodukowane w latach 1998 – 2008. W całej flocie najpopularniejsze są zaś 15 letnie pojazdy. Dość rzadko spotykane są stosunkowo młode auta. Nowe modele (do 3 lat) to zaledwie 1,2 proc. Jeszcze mniejszy udział mają zaś roczniki 1993 i starsze.

Twórcy raportu sprawdzili także, gdzie serwisowane są pojazdy. Wyniki pochodzą z sondy przeprowadzonej w serwisie społecznościowym. Okazało się, że większość ankietowanych preferuje warsztaty poza siecią stacji autoryzowanych przez producentów samochodów.

„Znaczna większość kierowców, bo aż 88%, wybiera lokalne warsztaty do naprawy auta. Zaledwie 12% zmotoryzowanych oddaje swoje auta do autoryzowanych serwisów. Taka tendencja może mieć powiązanie z wiekiem aut. Osoby, które posiadają 15-letnie auto raczej nie oddają aut do autoryzowanych serwisów. Z kolei właściciele nowych samochodów często mają w gwarancji zapewnione serwisowanie swojego pojazdu. Taka zależność może mieć decydujący wpływ na wybór miejsca naprawy” – wyjaśnia Julia Rachwalska.