Według prestiżowej agencji JATO Dynamics analizującej rynek samochodowy doszło w pierwszej połowie roku do obniżenia średnich emisji CO2 o 0,3 g/km w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Liczbę uzyskano analizując wszystkie sprzedane modele i wersje silnikowe na pięciu największych rynkach w Europie i jest wartością ważoną, która reflektuje naprawdę sprzedane modele i wersje silnikowe. Oznacza to, że nie wystarczy, by producenci wprowadzili do sprzedaży model z niskimi emisjami, ale klienci naprawdę muszą samochód zakupić. Aktualna średnia na pięciu największych rynkach wynosi obecnie 160,5 g/km.

Nie zaskoczy pewnie, że kategoria najmniejszych samochodów (segment A) odznacza się najniższą wartością wytwarzanego CO2 – 125,5 g/km. Małe samochody mają średnią 136,9 g/km, klasa niższa średnia 149,8 g/km. Najbardziej obniżyły się emisje CO2 w klasie MPV, u których średnia obniżyła się o 12,2 g/km do 186,2 g/km.

Samochody luksusowe ze średnią 255,2 g/km lokują się przed luksusowymi SUV-ami, które średnio emitują 269,7 g CO2 na 1 km. Kategoria największych samochodów do terenu zwiększyła średnią do 306,5 g/km (+8,5 g/km), jednak ten segment to zaledwie 0,03% rynku.

Źródło: JATO Dynamics