W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nie ma drugiego takiego samochodu na rynku. BMW M2 gra we własnej lidze
Producenci samochodów zażarcie ze sobą rywalizują na każdym kroku i prawie w każdym segmencie, ale BMW M2 to nie ten przypadek. Nikt inny nie oferuje pełnoprawnego coupe tych rozmiarów z tak potężnym silnikiem. BMW M2 to wciąż kompaktowy samochód, ponieważ mierzy 4580 mm długości, ale napędza go wysokoobrotowy sześciocylindrowy rzędowy silnik o mocy aż 480 KM. Wcześniej motor generował 460 KM, ale przy ostatniej aktualizacji zdecydowano, że kierowcom przyda się dodatkowe 20 KM. M2 dostępne jest albo z ośmiostopniową skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic, albo z... sześciobiegowym manualem. Niezależnie od wyboru skrzyni biegów zwiększona moc silnika zapewnia o 0,1 s krótszy czas przyspieszania od 0 do 100 km na godz.: nowe BMW M2 osiąga wynik 4 s ze skrzynią biegów z automatem lub 4,2 s z opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną. Wyższa moc jest również odczuwalna podczas przyspieszania od 0 do 200 km na godz. – wynik jest o 0,6 s lepszy niż w BMW M2 z ośmiostopniową skrzynią M Steptronic (teraz 12,9 s) oraz także o 0,6 s z opcjonalną skrzynią manualną (13,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 250 km na godz., ale można ją zwiększyć do 285 km na godz. z opcjonalnym pakietem M Driver. W okiełznaniu mocy płynącej na tylną oś podczas dynamicznej jazdy w zakrętach i po nawierzchniach o różnej przyczepności pomogą standardowe: system M Traction Control (dziesięć poziomów interwencji ograniczenia poślizgu kół) i aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi (adaptacyjna blokada nawet do 100 proc.).
BMW M2 trafiło teraz do oferty 104 proc.
BMW M2 warto zainteresować się zwłaszcza teraz, ponieważ to niesamowite coupe dostępne jest teraz w ofercie BMW Leasing 104 proc., co sprawia, że można je dostać w naprawdę atrakcyjnej cenie i finansowaniu. To tym bardziej ciekawa propozycja, bo pomimo swojej mocy i osiągów, M2 nie zapomina o komforcie i bogatym wyposażeniu. M2 można wygodnie jeździć na co dzień. Zwłaszcza po ostatniej aktualizacji. Składający się z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i 14,9-calowego wyświetlacza kontrolnego zestaw w pełni cyfrowych ekranów oferuje teraz najnowszą wersję systemu wskazań oraz obsługi BMW iDrive opartego na systemie operacyjnym BMW 8.5. Standardowe wyposażenie nowego BMW M2 obejmuje również trzystrefową klimatyzację automatyczną, oświetlenie ambientowe, HiFi Sound System, półkę ładowania bezprzewodowego oraz BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacji BMW Maps. Funkcja integracji smartfonów umożliwia korzystanie z systemów Apple CarPlay i Android Auto. Dostępne w standardzie półautomatyczne systemy jazdy oraz parkowania obejmują ostrzeganie przed kolizją z przodu, regulator prędkości z funkcją hamowania, wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu czy system Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu. W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest system asystujący kierowcy, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz asystent parkowania z asystentem cofania.
A jest jeszcze wersja CS...
Dla największych fanów BMW przygotowało jeszcze wersję CS. To model, który kontynuuje historię, która rozpoczęła się od BMW 2002 turbo, a której kontynuacją było BMW serii 1 M Coupe oraz pierwsze BMW M2. W odmianie CS skupiono się przede wszystkim na podniesieniu osiągów i redukcji wagi. Zabieg jak ulał wpisuje się w dopisek do nazwy — CS oznacza bowiem competition sport. Masa M2 CS w porównaniu ze standardowym M2 jest niższa o 30 kg. Udało się to także dzięki dużej liczbie elementów zewnętrznych i wewnętrznych wykonanych z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Standardem są też kute obręcze kół M ze stopów lekkich. W porównaniu ze standardowym M2 kierowca ma do dyspozycji o 50 KM więcej mocy, co przekłada się na 530 KM i aż 650 Nm momentu obrotowego. Maksymalny moment dostępny jest w zakresie od 2650 do 5730 obr. na min. Z kolei silnik osiąga maksymalną moc przy 6250 obr/min. Jednostka "kręci się" do 7200 obr. na min. M2 CS dostał także obniżone o osiem mm zawieszenie z dostrojonymi do niego nastawami. Zmieniono także nastawy DSC i trybu M Dynamic — dostosowano je do jazdy po torze. Nowe auto standardowo ma też układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i czerwonymi zaciskami hamulcowymi.