1 243 skontrolowane pojazdy, w tym 907 z nieprawidłowym poziomem ciśnienia w oponach oraz 269 z głębokością bieżnika bliską lub poniżej dopuszczalnego prawem limitu 1,6 mm - to wyniki tegorocznej kampanii "Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą"(Think Before You Drive) przeprowadzonej w tym roku w pięciu polskich miastach przez Bridgestone we współpracy z Fundacją FIA (Federation Internationale de l’Automobile) oraz lokalnymi automobilklubami od 4 lat.

Bridgestone przypominał kierowcom, że stan opon ma zasadnicze znaczenie dla ich bezpieczeństwa podczas podróży samochodem. Za niskie ciśnienie w oponach nie tylko utrudnia kontrolę nad pojazdem oraz wydłuża drogę hamowania, ale również zwiększa zużycie paliwa, a co z tym związanie wzmaga emisję CO2 do atmosfery. Za wysokie ciśnienie w oponach z kolei zmniejsza przyczepność pojazdu oraz pogarsza jego osiągi. Ciśnienie w oponach należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu. Informację o prawidłowym poziomie ciśnienia w oponach można znaleźć na krawędzi drzwi bocznych lub przy wlewie paliwa.

Na parkingach przed centrami handlowymi kontrolowano poziom ciśnienia w oponach oraz stan bieżnika. Przebadano łącznie 1 243 samochody. Zarówno wyniki kontroli, jak i udostępniony uczestnikom symulator funkcjonowania pasów bezpieczeństwa przy zderzeniu czołowym przy prędkości 4 km/h, podziałały na wyobraźnię.

Spośród wszystkich skontrolowanych pojazdów 679 miało za niskie, a 228 za wysokie ciśnienie w oponach. Wiele do życzenia pozostawiał również stan bieżnika (69 samochodów przyjechało do stacji kontrolnej na oponach z bieżnikiem o niedopuszczalnej głębokości) poniżej zalecanego 1,6 mm. 199 pojazdów z kolei przemieszczało się na oponach z bieżnikiem bliskim tej granicy. Podczas gdy 978 kierowców użytkowało opony o odpowiedniej głębokości bieżnika, tylko 339 zadbało o wskazane ciśnienie w oponach.

Kampania "Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą" koncentruje się na promowaniu prostych zaleceń dotyczących dbałości o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, które zajmują tylko kilka sekund, a mogą uratować życie, jak: przewożenie dzieci w fotelikach, zapinanie pasów, regulowanie zagłówków i regularne sprawdzanie stanu opon. Ostatnie wyniki europejskiej kampanii "Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą" zorganizowanej w 2007 roku w 19 krajach UE wykazały, że jeden na ośmiu kierowców jest narażony na niebezpieczeństwo podczas podróży samochodem z powodu braku dbałości o stan opon.

Kierowcy, którzy wzięli udział w akcji, otrzymali od Bridgestone komplet bezpieczeństwa, a w nim między innymi: naklejkę Dziecko w samochodzie, breloczek z miernikiem ciśnienia w oponach i głębokości bieżnika, kamizelkę odblaskową oraz ekran przeciwsłoneczny na boczną szybę.

Bridgestone jako wyłączny dostawca opon dla Formuły 1 przygotował również atrakcję dla miłośników sportów motorowych. Podczas kampanii można było podziwiać prawdziwy bolid teamu BMW Sauber.

Do kampanii przyłączyła się również autoryzowana przez Bridgestone, największa sieć serwisów ogumienia i szybkich usług motoryzacyjnych w Europie - First Stop. W październiku kierowcy, którzy nie wzięli udziału w akcji "Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą" w centrach handlowych, mogli skorzystać z bezpłatnego przeglądu opon w serwisach First Stop w całej Polsce.