W kwietniu bieżącego roku w salonach pojawi się Laguna II po face liftingu. Ceny będą znane w połowie marca.Lekka korekta wyglądu Auto ma zmoderniznowane reflektory, nowy wlot powietrza i zderzak przedni. Z tyłu zmieniono jedynie kształt kloszy lamp. Kombi otrzymało dodatkowo chromowaną listwę na tylnej klapie, a wersja GT tylny spoiler i 17-calowe koła. Dużo więcej nowych elementów odnaleźć można w środku auta. Producent zapowiedział, że we wnętrzu znajduje się aż 70 proc. nowych części. Wzorem innych aut z koncernu Renault w Lagunie zostosowano automatyczny hamulec postojowy. Gdy samochód stoi na spadku, hamulec uruchamia się samoczynnie. Zwalnia się automatycznie podczas ruszania z miejsca. Nowym, praktycznym elementem wyposażenia Laguny są dwufunkcyjne tylne zewnętrzne zagłówki. Na pierwszy rzut oka wyglądają zwyczajnie, jednak po rozłożeniu dzieci mogą na nich oprzeć głowy. Nie tylko podnoszą bezpieczeństwo małoletnich pasażerów, lecz także zwiększają ich komfort jazdy - podczas snu głowa dziecka nie zsuwa się. Element ten nie należy jednak do wyposażenia seryjnego i wymagać będzie dopłaty.Grand Tourismo według RenaultW gamie silnikowej Laguny pojawiła się nowa jednostka 2.0 Turbo o mocy 205 KM. Stosowana jest tylko w przypadku usportowionej wersji oznaczonej literami GT. Auto to znacznie różni się od pozostałych wariantów. W jego wnętrzu zastosowano sportowe fotele i kierownicę obszyte skórą, na konsoli znajdziemy aluminiową listwę i gałkę zmiany biegów. Także tarcze zegarów GT mają inną stylistykę. Najciekawszymi elementami tej wersji są jednak silnik i układ jezdny. 205-konna jednostka wspomagana przez turbo zapewnia autu bardzo dobre przyspieszenie i elastyczność. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu (300 Nm) dostępnemu w szerokim zakresie silnik żwawo reaguje na polecenia kierowcy. Jednostka współpracuje z sześciostopniową, manulaną skrzynią, która wyróżnia się krótkimi skokami i precyzyjną zmianą biegów. Lagunę GT można rozpędzić do maksymalnej prędkości 235 km/h. Do mocnej jednostki odpowiednio dostosowano podwozie. Zostało ono utwardzone i obniżone o 10 mm. Twarde zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i specjalnie przygotowane do tej wersji Opony Michelin Pilot Exalto 2 pozwalają kierowcy na bezpieczną, dynamiczną jazdę.Poprawione osiągi i czyste spalinyPopularnym silnikiem w Lagunie II była wysokoprężna jednostka 1.9 dCi o mocy 120 KM. Inżynierowie z Renault zwiększyli jego moc do 130 KM i wyposażyli w filtr cząstek stałych. W zależności od intensywności eksploatacji (co przebieg 300-1200 km) następuje spalanie zgromadzonej sadzy. Jednostka ma również nowy zawór recylkulacji EGR. Część spalin trafia do układu zasilania i po zmieszaniu z powietrzem wykorzystywana jest do pracy silnika. Silnik 130 KM ma także nową turbosprężarkę o ciśnieniu doładowania 2,5 bara i większe ciśnienie wtrysku (1600 bar). Wszystkie te modyfikacje znacząco wpłynęły na poprawę osiągów oraz zwiększenie czystości spalin (Euro 4). Silnik ten nie dorównuje osiągami jednostce 2.0T, jednak podobnie jak ona dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm. Możemy więc w tym przypadku liczyć na dobrą elastyczność i oczywiście niskie zużycie paliwa. Prowadzenie wersji z silnikiem wysokoprężnym należy również do przyjemności. Auto, jak przystało na "francuza", jest bardzo komfortowe. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów Laguna zachowuje się dużo bardziej stabilnie niż poprzednik. W stosunku do starszej wersji zmodyfikowano nastawy amortyzatorów, które są teraz nieco sztywniejsze, a jednocześnie mają lepiej tłumić nierówności nawierzchni.
Jeszcze więcej mocy
Na przełomie 2004 i 2005 roku debiutował bezpośredni rywal Laguny - zmodernizowany Citroen C5. Na krok ze strony Renault nie trzeba było długo czekać.