Dalsze losy koreańskiego producenta (najmniejszego z pięciu w tym kraju) są obecnie łączone z indyjską grupą przemysłową Mahindra & Mahindra, która produkuje ciężarówki i auta terenowe.

Przejęcie SsangYonga powinno zostać dokończone do końca listopada 2010 roku, a ostateczna cena zostanie ustalona po zakończeniu trwającego obecnie audytu. Zainteresowanych przejęciem koreańskiego producenta było pięciu kontrahentów - Renault-Nissan, koreański koncern budowlany Young An i indyjski producent opon Ruia.

SsangYong należy do małych producentów samochodów, który wielokrotnie zmieniał właścicieli. Pierwszym była firma Hadonghwan Motor Company, która powstała w 1964 jako producent autobusów, ciężarówek i aut terenowych na licencji Jeepa. W 1977 roku zmieniona została nazwa na Dong-A Motor, a w 1986 roku na SsangYong Motor.

Podczas kryzysu w 1997 roku nastąpił rozpad i produkcja samochodów przeszła pod władanie Daewoo. W 2000 roku SsangYong został sprzedany, a od 2004 roku właścicielem większości udziałów jest chiński SAIC.

W 2009 roku nastąpiło bankructwo i przerwanie produkcji. Od tego czasu trwa walka o przetrwanie i znalezienie nowego właściciela.