Sukces rynkowy jaki odniósł ten model wydaje się potwierdzać tę tezę. Jednak nie dla wszystkich właśnie ów klasyczny urok jest wystarczającym powodem by udać się do salonu Land Rovera. I chyba sama firma dostrzegła, wprowadzając pakiet stylistyczny Stormer, że istnieją klienci, którzy oczekują od nowoczesnego SUV'a bardziej zdecydowanego i wyrazistego wizerunku.Tym niemniej pragnący naprawdę wyróżnić swojego Range'a spośród seryjnych aut, powinni zawrócić uwagę na programy modyfikacji przygotowane przez specjalistę od nadawania nowych smaków brytyjskim autom - firmę KAHN Design. Odpowiednie akcesoria znajdą tutaj zarówno chcący podkreślić elegancję auta, jak i miłośnicy agresywnych sportowych akcentów. Dziś prezentujemy jedną z bardziej ekscentrycznych propozycji: KAHN Cosworth HST300 Carbon. Wystarczy by to auto choćby na chwilę przemknęło w Twoim polu widzenia, aby skoncentrować Twoją uwagę właśnie na nim. Wzrok natychmiast powraca, by dokładniej "zważyć" sylwetkę tego Range'a. Tak, to nie złudzenie, auto jest znacznie bardziej przysadziste, karoseria rzeczywiście jest szersza, znacznie masywniejsze nadkola kryją potężne 22 calowe felgi, a zawieszenie obniżono w stosunku do standardu. Po chwili także dostrzegasz bardzo nietypowe akcenty. Z charakterystycznie grubo plecionego i nie polakierowanego włókna węglowego wykonano maskę, nadkola, progi, masywne podwójne spoilery na tylnej klapie oraz niektóre elementy zderzaków. Czarny matowy dach oraz środkowa sekcja maski jeszcze bardziej podkreślają nietuzinkowy charakter tego auta. Jeżeli uda Ci się zajrzeć do wnętrza kryjącego się za silnie przyciemnionymi szybami Twoim oczom ukarze się mocno zmodyfikowane wnętrze. Specjalne wzory najwyższej jakości skórzanej tapicerki to specjalność KAHN Design. Karbonowe listy wykończeniowe, nowe koło kierownicy, czy gałka dźwigni zmiany biegów dyskretnie podkreślają wysmakowany indywidualizm tego pojazdu, a znany m in. z BMW wyświetlacz HUD pokazujący kierowcy na przedniej szybie podstawowe parametry jazdy, kamera cofania czy rozbudowany system audiowizualny dla pasażerów zwiększają jego funkcjonalność. Gdy już jesteś całkiem blisko,wówczas też dostrzegasz dyskretne logo legendarnej brytyjskiej firmy Cosworth na tylnej klapie oraz felgach. I już wiesz, że od strony technicznej możesz spodziewać się równie wiele.Pod maską znajduje się przestrojony przez Cosworth najmocniejszy oferowany przez Range Rovera diesel TDV8. Ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra już seryjnie produkuje 272 KM. Po modyfikacjach wartość ta przekracza 300 KM. Ale dodatkowe konie nie stanowiły w tym przypadku priorytetu. Skoncentrowano się przede wszystkim na zwiększeniu i optymalizacji przebiegu krzywej momentu obrotowego. Dodatkowe 160 Nm winduje tę wartość do imponujących 800 Nm osiąganych przy 2500 obr/min. Seryjny układ wydechowy zastąpiono przygotowanym przez Cosworth układem ze stali szlachetnej. Specjalny w pełni regulowany moduł elektroniczny odpowiada za obniżenie i przestrojenie zawieszenia. Oczywiście w każdej chwili możliwe jest powrócenie do fabrycznych nastawów. Po tych modyfikacjach ważące ponad 2,7 tony auto znacznie bardziej ochoczo reaguje na dodanie gazu szczególnie w górnych zakresach prędkości obrotowych dostarczając dodatkowych wrażeń z jazdy. Ograniczaną elektronicznie prędkość maksymalną podniesiono do 220 km/h. Na osiągi oraz dodatkowo odczuwalne zwiększenie precyzji kierowania wpływ mają także specjalnie przygotowane dla tego modelu kute 22 calowe felgi KAHN-Cosworth. Dostępne jest kilka wariantów kolorystycznych, w tym także w popularnym ostatnio kolorze czarnym. Każda z felg jest aż o około 10 kg lżejsza od 20 calowych felg fabrycznych. Wrażenie jakie wywołuje spotkanie tego Range Rovera na drodze można porównać do wywołanego przez czerwone Ferrari, czy żółte Lamborghini. Od razu wiesz, że masz do czynienia z czymś wyjątkowym. Ale w przeciwieństwie do włoskich bolidów, aby w pełni odkryć prawdziwy charakter KAHN Cosworth HST300 Carbon trzeba nieco dłużej posmakować jego linii i bliżej się z nim zapoznać. Dokładnie w zgodziez duchem charakterystycznego brytyjskiego indywidualizmu. Prawdziwą wartość docenią jedynie „wtajemniczeni”. Tak przygotowane auto staje się pojazdem zjawiskowym. Wysoka cena sięgająca ponad 20 000 GBP za same modyfikacje z pewnością sprawi, że ze zjawiskiem tym nie będziemy mieli do czynienia zbyt powszechnie. Na szczęście istnieje możliwość zakupienia wybranych elementów osobno. Można także zdecydować się na inne nie mniej efektowne, ale za to mniej kosztowne modyfikacje z szerokiej oferty KAHN Design dedykowanej dla Range Rovera Sport.