- Przedłużenie umowy o sponsoringu z Hyundai-Kia Automotive Group, jedną z najbardziej obiecujących firm światowych napawa nas prawdziwym zadowoleniem. Będziemy gorąco kibicować Kia w jej działaniach na rzecz popularyzacji marki poprzez sponsoring rozgrywek futbolowych – stwierdził Michel Platini.

Mistrzostwa UEFA, najbardziej prestiżowy turniej futbolowy w Europie, rozgrywane są co cztery lata w czterech grupach po cztery drużyny z 16 krajów Europy. Współgospodarzami UEFA EURO 2012™ wybrane zostały – Polska i Ukraina.

W finałowym turnieju UEFA EURO 2016™ udział brać będą 24 kraje – wobec 16 w roku 2012. Swe kandydatury jako gospodarze mistrzostw 2016 roku zgłosiły już Francja, Włochy i Turcja.

Początek oficjalnego sponsoringu FIFA przez Kia datuje się od roku 2007 i obejmuje obecnie mistrzostwa świata FIFA 2010 World Cup. Już wramach UEFA EURO 2008 Kia należała do grona Partnerów EUROTOPu UEFA, tak więc nowe porozumienie z tą organizacją niejako przypieczętowuje pozycję Kia jako jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w sporcie futbolowym.

Zgodnie z podpisaną umową – Kia otrzymuje najważniejsze prawa sponsorskie na wszystkich imprezach UEFA EURO, w tym prawo wykorzystywania logotypów, emblematów i firmowego oznakowania na stadionach piłkarskich. Samochody użytkowane na potrzeby obu edycji mistrzostw UEFA EURO pochodzić będą z „młodej duchem” gamy pojazdów marki Kia.

W obliczu przewidywanej widowni 700 milionów osób w samej tylkoEuropie oraz spodziewanego zainteresowania publiczności w skali globalnej – korzyści z partnerstwa EUROTOPu UEFA dla Kia wydają się być wprost fantastyczne.

Mistrzostwa piłkarskie UEFA 2008 pokazywane były w 200 krajach świata, a łączna liczba oglądających sięgała 6,5 mld osób. Ponad milion osób kibicowało meczom na stadionach sportowych.

- Jako oficjalny sponsor EUROTOPu UEFA, Kia dołoży wszelkich starań, aby spotkania narodowych drużyn w ramach UEFA przebiegały w jak najlepszej atmosferze – powiedział z okazji podpisania nowego porozumienia Mong-Koo Chung, szef Hyundai-Kia Automotive Group. Nasze zaangażowanie i wsparcie dla UEFA będzie istotnym czynnikiem podnoszenia rozpoznawalności marki Kia i umacniania jej pozycji jako firmy o zasięgu światowym.