Auto Świat Wiadomości Aktualności Kia oficjalnym sponsorem rozgrywek UEFA EUROTOP do roku 2017

Kia oficjalnym sponsorem rozgrywek UEFA EUROTOP do roku 2017

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Grono oficjalnych sponsorów rozgrywek piłkarskich UEFA EURO 2012 oraz UEFA EURO 2016 powiększyło sięo firmę Kia Motors Corporation. Strategiczne porozumienie z UEFA w zakresie przedłużenia sponsoringu europejskich mistrzostw w piłce nożnej UEFA na lata 2012 i 2016 zostało zawarte w seulskiej siedzibie Kia Motors. Ze strony koreańskiej umowę podpisał Hyoung-Keun Lee, prezes Kia Motors Corporation a ze strony UEFA – prezydent tej organizacji, Michel Platini.

Kia oficjalnym sponsorem rozgrywek UEFA EUROTOP do roku 2017
Auto Świat
Kia oficjalnym sponsorem rozgrywek UEFA EUROTOP do roku 2017

- Przedłużenie umowy o sponsoringu z Hyundai-Kia Automotive Group, jedną z najbardziej obiecujących firm światowych napawa nas prawdziwym zadowoleniem. Będziemy gorąco kibicować Kia w jej działaniach na rzecz popularyzacji marki poprzez sponsoring rozgrywek futbolowych – stwierdził Michel Platini.

Mistrzostwa UEFA, najbardziej prestiżowy turniej futbolowy w Europie, rozgrywane są co cztery lata w czterech grupach po cztery drużyny z 16 krajów Europy. Współgospodarzami UEFA EURO 2012™ wybrane zostały – Polska i Ukraina.

W finałowym turnieju UEFA EURO 2016™ udział brać będą 24 kraje – wobec 16 w roku 2012. Swe kandydatury jako gospodarze mistrzostw 2016 roku zgłosiły już Francja, Włochy i Turcja.

Początek oficjalnego sponsoringu FIFA przez Kia datuje się od roku 2007 i obejmuje obecnie mistrzostwa świata FIFA 2010 World Cup. Już wramach UEFA EURO 2008 Kia należała do grona Partnerów EUROTOPu UEFA, tak więc nowe porozumienie z tą organizacją niejako przypieczętowuje pozycję Kia jako jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w sporcie futbolowym.

Zgodnie z podpisaną umową – Kia otrzymuje najważniejsze prawa sponsorskie na wszystkich imprezach UEFA EURO, w tym prawo wykorzystywania logotypów, emblematów i firmowego oznakowania na stadionach piłkarskich. Samochody użytkowane na potrzeby obu edycji mistrzostw UEFA EURO pochodzić będą z „młodej duchem” gamy pojazdów marki Kia.

W obliczu przewidywanej widowni 700 milionów osób w samej tylkoEuropie oraz spodziewanego zainteresowania publiczności w skali globalnej – korzyści z partnerstwa EUROTOPu UEFA dla Kia wydają się być wprost fantastyczne.

Mistrzostwa piłkarskie UEFA 2008 pokazywane były w 200 krajach świata, a łączna liczba oglądających sięgała 6,5 mld osób. Ponad milion osób kibicowało meczom na stadionach sportowych.

- Jako oficjalny sponsor EUROTOPu UEFA, Kia dołoży wszelkich starań, aby spotkania narodowych drużyn w ramach UEFA przebiegały w jak najlepszej atmosferze – powiedział z okazji podpisania nowego porozumienia Mong-Koo Chung, szef Hyundai-Kia Automotive Group. Nasze zaangażowanie i wsparcie dla UEFA będzie istotnym czynnikiem podnoszenia rozpoznawalności marki Kia i umacniania jej pozycji jako firmy o zasięgu światowym.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków