Przyznać trzeba, iż Magentis nie przyniósł spodziewanych wyników w Europie. Dla przykładu w Niemczech sprzedano jedynie 229 egzemplarzy w 2009 roku, a w innych krajach było jeszcze gorzej.

Jednak następca stworzony przez zespół pod nadzorem Petera Schreyera w studiach we Frankfurcie nad Menem i w kalifornijskim Irvine, zapewne już może liczyć na sukcesy. Nazwa Optima była już wykorzystana przy pierwszej generacji modelu Magentis, który był sprzedawany w USA.

Nowa Kia Optima ma długość całkowitą 4843 mm, szerokość 1829 mm i wysokość 1455 mm, przy rozstawie osi 2794 mm. W USA podstawowym silnikiem jest 2,4 GDI z rodziny Theta II o mocy 147 kW. Zamiast dotychczasowej jednostki sześciocylindrowej Kia zaoferuje obecnie czterocylindrową 2,0 GDI Turbo o mocy 201 kW i hybrydę znana już z Sonaty.

Na rynku niemieckim będą oferowane silniki: 2,0 o mocy 120 kW i wysokoprężny 1,7 l o mocy 85 kW. Oczekuje się, iż najtańsza wersja na 17-calowych kołach będzie kosztowała ok. 23 tys. euro.